بازنشر از : digimag
1403\01\19 10:25:32
سیدی پراجکت: بازیهای تکنفره نباید پرداخت درونبرنامهای داشته باشند
مدیر ارشد مالی سیدی پراجکت (CD Projekt)، پیوتر نیلوبوویچ (Piotr Nielubowicz)، اخیرا بیان کرده که این شرکت جایی برای تراکنشهای خرد در بازیهای تک نفره نمیبیند
مدیر ارشد مالی سیدی پراجکت (CD Projekt)، پیوتر نیلوبوویچ (Piotr Nielubowicz)، اخیرا بیان کرده که این شرکت جایی برای تراکنشهای خرد در بازیهای تک نفره نمیبیند.
نیلوبوویچ در گفتوگو با سایت لهستانی StockWatch، موضع استودیو در مورد درآمدزایی در بازی را بار دیگر تکرار کرده است.
هرچند او اذعان داشت که تیم استودیو نمیتواند به طور قطع بگوید که هیچوقت از این ویژگی استفاده نخواهد کرد:
ما در مورد بازیهای تک نفره جایی برای تراکنشهای خرد نمیبینیم اما ممکن است که در آینده در مورد پروژههای چند نفره از این راه حل استفاده کنیم.
دیدگاه نیلوبوویچ منعکسکنندهی نظرات مدیر عامل سابق شرکت یعنی آدام کیچینسکی (Adam Kicinski) در سال ۲۰۲۰ است. او که در ابتدای سال جاری از سمت خود کنارهگیری کرد، در آن زمان گفت که هدف استودیو طراحی سیستمهای درآمدزایی به گونهای است که بازیکنان را پس از خرج هزینه راضی نگه دارد.
گفتنی است که این استودیو در حال کار روی یک بازی چند نفره با اسم رمز Project Sirius است که در دنیای ویچر اتفاق میافتد. این بازی توسط شرکت The Molasses Flood در حال توسعه است و به طور بالقوه حاوی عناصر جهان باز خواهد بود و احتمال در آن شاهد پرداختهای درون برنامهای خواهیم بود.
در نهایت این خبر در حالی منتشر شده که بحث و جدلهای زیادی پیرامون شیوهی درآمدزایی Dragon’s Dogma ۲ وجود دارد. اگرچه این بازی موفق شد تا نمرات بسیار بالایی را از منتقدان دریافت کند اما بازیکنان به طرز ناخوشایندی از یافتن تراکنشهای خرد تعبیه شده در این اثر نقشآفرینی شگفتزده شدند.
این تراکنشهای خرد شامل مواردی است که به شما امکان میدهد ظاهر شخصیت خود را تغییر دهید یا از زندان فرار کنید. اگرچه این موارد در بازی به راحتی قابل دستیابی هستند، با این حال بازیکنان از وجود آنها ناراحت هستند.
همچنین فارغ از روشهای درآمدزایی Dragon’s Dogma 2، بحثهایی در مورد میزان قابل قبول درآمدزایی در بازیهایی با قیمت کامل وجود داشته که فعلا پاسخ مشخصی برای آن وجود ندارد.
منبع: Eurogamer