مهران محمدی امین

1401\08\23 21:41:11


علت گران شدن گوشی های سامسونگ در سال آینده مشخص شد

شهر سخت افزار/ شاید اینطور تصور شود که دیگر دوران جولان دادن ویروس کرونا و همه گیری بیماری به پایان رسیده ولی آمارها و اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی از یک سو و شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که تأثیر این ویروس همچنان علاوه بر حوزه سلامت، تولید و فناوری را به شدت در بر گرفته است. سامسونگ یکی از شرکت‌های درگیر است که بنابر گزارش‌های منتشر شده، با کمبود شدید قطعات روبرو شده و سیاست افزایش قیمت را در پیش خواهد گرفت.

شهر سخت افزار/ شاید اینطور تصور شود که دیگر دوران جولان دادن ویروس کرونا و همه گیری بیماری به پایان رسیده ولی آمارها و اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی از یک سو و شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که تأثیر این ویروس همچنان علاوه بر حوزه سلامت، تولید و فناوری را به شدت در بر گرفته است.

سامسونگ یکی از شرکت‌های درگیر است که بنابر گزارش‌های منتشر شده، با کمبود شدید قطعات روبرو شده و سیاست افزایش قیمت را در پیش خواهد گرفت.سامسونگ، تولیدکننده پیشرو گوشی‌های هوشمند در جهان برای سال‌ها، به دلایل متعددی از جمله مشکل زنجیره تامین ناشی از COVID-19 و چشم‌انداز نه چندان رو به رشد وضعیت اقتصادی در برخی کشورها، نتوانسته به حدی که برنامه‌ریزی کرده بود، محصولات خود را به فروش برساند.نزول سامسونگ در فروش و افزایش قیمت در سال آیندهاز آنجایی که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی سه سال گذشته کاهش یافته و تقریباً همه شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، غول فناوری کره‌ای نیز از این بحران مصون نمانده و با کاهش فروش روبرو شده است. در همین خصوص گزارش جدیدی از Taiwan Economic Daily (از طریق ITHome) منتشر شده که ادعا می کند سامسونگ قصد دارد در سال آینده عرضه گوشی های هوشمند خود را از مقادیر امسال نیز کمتر کند؛ اما این کار ظاهراً دلایل دیگری نیز به جز بازار کوچکتر شده دارد.طبق این گزارش، سامسونگ در نظر دارد فروش گوشی های هوشمند خود را در سال 2023 به میزان 13 درصد کاهش دهد که تقریباً به 30 میلیون دستگاه می‌رسد. این رقم عمدتا به دلیل کاهش درخواست در بازار گوشی های هوشمند است.

به همین دلیل شرکت قادر به فروش گوشی های هوشمند، وفق برنامه‌ریزی‌های قبلی نخواهد بود.در حالی که سامسونگ توانست سهم بازار خود را از نظر عرضه در سه ماهه سوم سال جاری (سه ماهه سوم 2022) در مقایسه با سه ماهه قبل (سه ماهه دوم 2022) افزایش دهد، در مقایسه با سال قبل شاهد کاهش کلی حدود هشت درصدی بوده است.این شرایط به خودی خود شرکت را مجبور خواهد کرد تا بسیاری از روش‌ها را برای جبران کاهش فروش گسترده خود در پیش گیرد. یکی از راهکارها، حذف بسیاری از تجهیزات جانبی مانند شارژر و هندزفری از بسته بندی محصولات میان‌رده است. حتماً در جریان هستید که برای افزایش سود عملیاتی ناشی از فروش تجهیزات پرچمدار، این تکنیک از دو سال پیش توسط بزرگانی مانند سامسونگ و اپل اجرا می‌شود که با وجود شرایط فعلی به نظر به محصولات میان‌رده نیز بسط پیدا خواهد کرد.شرایط بد فروش گوشی در شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکیباید به این نکته نیز اشاره کنیم که این فقط سامسونگ نیست که نسبت به وضعیت بازار، سیر نزولی را در پیش گرفته است.

برخی از تامین کنندگان قطعات گوشی های هوشمند، از جمله شرکت ژاپنی Murata و شرکت تایوانی Yageo و چند شرکت دیگر از جمله Tongxin Electic و Duntai نیز شرایط مشابهی خواهند داشت.Murata که یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید قطعات پسیو مورد استفاده در صنایع مانند خازن‌های MLCC (خازن‌های سرامیکی چندلایه) است و ماژول‌ها و قطعات الکترونیکی را برای آیفون‌های اپل، گوشی‌های هوشمند سامسونگ و سایرین ارائه می‌کند، هشدار داده است که تقاضای گوشی‌های هوشمند در کشور چین به عنوان بزرگترین بازار مصرف گوشی‌های هوشمند نیز رو به کاهش است و این شرایط را برای شرکت بسیار دشوار خواهد کرد.همچنین Tongxin Electric، تامین کننده قطعات سنسور مورد استفاده در حوزه گوشی‌های هوشمند نیز اعلام کرده که برای بیش از دو تا سه چهارم تجهیزات تولیدی خود مشتری نخواهد داشت. این شرکت تخمین می زند که در سه ماهه دوم سال آینده یا در پایان سه ماهه سوم، کسب و کار مرتبط شرکت مجدداً بهبود یابد.. .


بازنشر از : آخرین خبر