رونق سبک تیراندازی مبتنی بر استخراج

به نظر میرسد بازیکنان حتی قبل از این که سبک تیراندازی مبتنی بر استخراج فرصت رشد واقعی پیدا کند، از آن یا شاید هم فقط از دنبال کردن ترند مقطعی طی دهه اخیر خستهاند. آثار موبا، تیراندازیهای قهرمانی، بتل رویالها، روگلایکها و سولزلایکها، هر کدام فرصت درخشیدن را داشتهاند و حالا بسته به این که ماراتن چقدر محبوب شود.
یا در میانه یا پایان دوران شکوفایی تیراندازیهای مبتنی بر استخراج هستیم.
در حال حاضر تعداد زیادی بازی در این سبک وجود دارد، اما اگر فقط از بازیهای PvP مثل ماراتن صحبت کنیم، تنها دو بازی بزرگ داریم یعنی Escape from Tarkov و Hunt: Showdown. از هر نظر، فرار از تارکوف مثل فورتنایت این سبک و در واقع معیاری است که همه بازیهای مشابه با آن سنجیده میشوند. برای درک این سبک، باید تارکوف را درک کرد.
Escape from Tarkov یک کابوس تمامعیار برای بازیکنان مبتدی و بیش از حد پیچیده و در هر قدم بیرحمانه است. کارهایی در تارکوف انجام شده که هیچ توسعهدهنده منطقیای حتی به آنها فکر هم نمیکند. تا حالا بازیای مثل آن وجود نداشته و وقتی آن را بازی کنید، دلیلش را خواهید فهمید.
اگر از شما بپرسم چه تعداد نوع گلوله در یک بازی تیراندازی غیرمنطقی بهنظر میرسد، چه عددی میگویید؟ ۱۵؟ ۳۰؟ تارکوف بیش از 100 نوع مختلف مهمات دارد که هرکدامشان نرخ دقت، سرعت پرتاب، قدرت نفوذ، آسیب به زره، لگد و کلی مشخصه دیگر دارند که حتی در نقشآفرینیهای سختگیر هم نمیبینید و همانطور که احتمالا حدس زدهاید، نوع مهماتی که استفاده میکنید، بسیار مهم است.
تارکوف آنقدر با بازیکن خصمانه رفتار کرده که حتی نقشه هم ندارد. در واقع نه GPS خاصی برای مکانهای استخراج هست، نه نشانگر مأموریت و فقط یک قطبنما دارید و نقشههایی که طرفداران ساختهاند و باید روی مانیتور دوم خود بازشان کنید. این بازی برای همه نیست، اما اگر بخواهید به آن روی آورید، بهتر است که تا ماهها سراغ هیچ بازی دیگری نروید.
ماراتن؛ تارکوفِ بازیکنان معمولی
