1402\10\19 11:21:16


معرفی کتاب ده گونه نوآوری

راهکارهای عملی‌کردن ایده‌های نوآورانه برای ایجاد موفقیت در کسب‌وکار چیست؟ کتاب ده گونه نوآوری، نوشته‌ی مشترک لری کیلی، رایان پیکل، برایان کوئین و هلن والترز، دربردارنده‌ی اصول نوآفرینی در کسب‌وکارهاست. نویسنده‌ها در...

تبلیغات
خرید و قیمت انواع قفسه فروشگاهی ابزار پوریا

خرید قفسه فروشگاهی با کیفیت بالا وقیمت مناسب برای خرید قفسه فروشگاهی وارد سایت شوید پایین ترین قیمت قفسه در ایران برای خرید ابتدا وارد سایت ابزار پوریا شوید

نویسنده: لری کیلی، رایان پیکل، برایان کوئین، هلن والترزمترجم: بابک وطن دوست، رضا قنبرزاده میاندهی، سینا فخارمنشناشر: انتشارات آریاناقلم


معرفی کتاب ده گونه نوآوری

راهکارهای عملی‌کردن ایده‌های نوآورانه برای ایجاد موفقیت در کسب‌وکار چیست؟ کتاب ده گونه نوآوری، نوشته‌ی مشترک لری کیلی، رایان پیکل، برایان کوئین و هلن والترز، دربردارنده‌ی اصول نوآفرینی در کسب‌وکارهاست.

نویسنده‌ها در این کتاب به مدیران شرکت‌ها آموزش می‌دهند که چگونه با تمرکز بر نوآوری در محصول تولیدشده، در مدل سود، شبکه، ساختار، فرایند، برند و... نیز یک سیستم اقتصادی خلاقانه را طراحی کنند.

درباره‌ی کتاب ده گونه‌ نوآوری

در دنیای پررقابت کسب‌وکار، آنچه می‌تواند سود یک شرکت را تضمین کند، همگام بودن با پیشرفت زمانه و خواسته‌های به‌روز مشتری‌هاست؛ بنابراین، شرکت‌هایی که بتوانند با ارائه‌ی محصولات جدید، پاسخی مناسب به خواسته‌های تازه‌ی مشتری‌هایشان بدهند، به توسعه‌ی خود ادامه خواهند داد. مثال‌های زیادی از محصولات نوآورانه در زمینه‌های تکنولوژیکی، صنعتی، سبک زندگی و...، وجود دارد که با بررسی روند پیشرفت آنها می‌توان مشاهده کرد چگونه ایجاد سیستم‌های خلاقانه باعث پیشرفت و توسعه‌ی کسب‌وکارها می‌شود.

به‌عنوان نمونه می‌توان به شرکت‌های مایکروسافت، اپل و تسلا اشاره کرد که هر کدام در طی دهه‌های اخیر، و پس از ارائه‌ی سیستمی خلاقانه و مبتکرانه، تبدیل به ابرشرکت‌هایی چندمیلیارددلاری شده‌اند.

بااین‌همه، همیشه نوآوری، باعث پیشرفت نمی‌شود و در برخی مواقع، هزینه‌های فراوان برای ارائه‌ی محصولی که موردپسند مشتری‌ها نیست، موجب زیان و گاه حتی ورشکستگی یک کسب‌وکار می‌گردد؛ بنابراین، پرسش اصلی آن است که کدام دسته از نوآوری‌ها می‌توانند باعث توسعه‌ی شرکت‌ها شوند؟ از سویی، آیا نوآوری تنها مربوط به محصول تولیدی شرکت است؟ یا آنکه می‌تواند در بخش‌هایی کوچک یک کسب‌وکار هم رخ دهد و موجب توسعه‌ی آن شود؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و بررسی ویژگی‌های نوآوری در کسب‌وکار، لری کیلی (Larry Keeley)، رایان پیکل (Ryan Pikkel)، برایان کوئین (Brian Quinn) و هلن والترز (Helen Walters)، کتاب ده گونه‌ نوآوری (Ten Types of Innovation) را بر اساس سال‌ها پژوهش و زیر ذره‌بین قراردادن سازمان‌ها و نمونه‌های مختلف منتشر کرده‌اند. آن‌ها در این اثر آموزشی، ده گونه‌‌ی متفاوت از نوآوری و ترکیب‌های مختلف آن را با زبانی ساده و کاربردی ارائه می‌کنند.

نویسندگان اثر حاضر کوشیده‌اند تا با قاعده‌مند کردن راه‌های آفرینش، ارائه و به نتیجه رساندن ایده‌ها، چگونگی موفقیت پروژه‌های خلاقانه‌ی کسب‌وکارها را آموزش دهند. تأکید ایشان بر این نکته است که نوآوری، محصول خلاقیت فردی نیست؛ بلکه نتیجه‌ی کار گروهی و اجرای روش‌مند آن زیر نظر یک رهبر خلاق است.

بخش اول کتاب به بازاندیشی نوآورانه اختصاص دارد.

به‌ این‌ معنا که کارآفرین‌ها باید نوآوری را به‌عنوان یک رشته‌ی تازه، و براساس علم و منطق در نظر بگیرند و افسانه‌های قدیمی مربوط به آن را در ذهنشان ریشه‌کن کنند. نویسنده‌ها در بخش دوم کتابشان، به توضیح ده گونه‌ی مختلف نوآوری در مدل سود، شبکه، ساختار، فرایند، عملکرد و سیستم محصول، خدمت، کانال، برند، و مشارکت مشتری می‌پردازند و هرکدام را با مثال‌ها و نمونه‌های عینی شرح می‌دهند. بخش سوم کتاب، ترکیب گونه‌های مختلف نوآوری و منطبق‌سازی آن‌ها با یکدیگر را توضیح می‌دهد.

به باور نویسنده‌ها با استفاده‌ی هرچه بیش‌تر از گونه‌های مختلف نوآوری، نتیجه‌های شگفت‌انگیز و پیچیده‌تری به دست می‌آید و با این کار، رقیب‌ها نمی‌توانند آن‌ها را به‌سادگی تشخیص دهند یا کپی کنند.

بخش بعدی کتاب ده گونه‌ نوآوری به چگونگی شناسایی تغییرها می‌پردازد و سپس نویسنده‌ها موضوع نوآوری پیشرو را مطرح می‌کنند. بخش پایانی کتاب نیز اصول ساختن سیستم نوآورانه را برای اثربخشی بر سازمان و کسب‌وکار شرح می‌دهد.

کتاب ده گونه‌ نوآوری را لری کیلی، رایان پیکل، برایان کوئین و هلن والترز تألیف کرده‌اند و انتشارات آریاناقلم آن را با ترجمه‌ی مشترک بابک وطن‌دوست، رضا قنبرزاده میاندهی و سینا فخارمنش منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ده گونه‌ نوآوری

  • کتاب ده گونه‌ نوآوری، بینش‌های لازم برای شروع سفر به مقصد نوآوری را به شما عرضه می‌کند. (کرت نونوماک، رئیس و مدیرعامل شرکت VHA)

  • این کتاب، سه دهه پژوهش درباره‌ی نوآوری را در چهارچوبی کنش‌محور فشرده می‌سازد و نقشه‌ای جامع را برای هدایت تیم‌های خلاق در حین ورود به قلمروهای چالش‌برانگیز ارائه می‌کند.

    (دیپاک سی. جین، رئیس دانشکده‌ی INSEAD)

  • کتاب ده گونه‌ نوآوری، برای هر مدیری که به‌جای امیدوار بودن به پیشرفت خودبه‌خودی، به‌طورجدی به ایجاد یک جریان خلاقانه علاقه دارد، خواندنی خواهد بود. (راجر ال.

    مارتین، رئیس دانشکده‌ی مدیریت روتمن)

  • اثر حاضر با ارائه‌ی چهارچوب‌هایی عالی، به شما کمک می‌کند تا در مورد نقش نوآوری در تجارت خود تجدیدنظر کنید. این کتاب گفت‌وگوی صرف درباره‌ی نوآوری را به یک علم واقعی ارتقا می‌دهد. (رالف جروم)

  • ده گونه‌ نوآوری، نوعی کتاب درسی به حساب می‌آید که خواندن آن ضروری است.

    این کتاب یک نقشه‌ی راه کاربردی را برای تغییرات اساسی در هر صنعتی ارائه می‌کند. (نیکلاس اف. لاروسو، مدیر بخش پزشکی در مرکز نوآوری کلینیک مایو)

کتاب ده گونه‌ نوآوری مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مدیران سازمان‌ها و همچنین فعالان کسب‌وکارهای نوپا که تلاش دارند محصول یا خدماتی خلاقانه عرضه کنند، پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب ده گونه‌ نوآوری بیشتر آشنا شویم

لری کیلی استادیار مؤسسه‌ی طراحی شیکاگو است و در دانشگاه نورث‌وسترن به تدریس می‌پردازد.

او تاکنون بر روی چالش‌های نوآوری در 55 صنعت مختلف و با بسیاری از شرکت‌های پیشرو در جهان فعالیت داشته.

رایان پیکل یک استراتژیست طراحی در دوبلین است و به‌عنوان مسئول هدایت مشتری‌ها و گروه‌ها از طریق برنامه‌هایی برای بیان و توسعه‌ی نوآوری‌ها فعالیت دارد.

برایان کوئین نیز رابطه‌ها و برنامه‌های مشتری را در دوبلین رهبری می‌کند و با استارت‌آپ‌ها و 500 شرکت چندملیتی در بخش‌های مختلف همکاری داشته است.

هلن والترز هم به‌عنوان روزنامه‌نگار بخش تجاری و طراحی در نیویورک مشغول به کار است و در TED نیز مسئولیت ویرایشگری ایده‌ها را بر عهده دارد. او پیش‌تر به‌عنوان نویسنده و محقق در دوبلین فعالیت می‌کرد و همچنین به‌عنوان سردبیر نوآوری و طراحی در «هفته‌ی تجاری بلومبرگ» نیز مشغول به کار بود. کتاب حاضر تنها اثر مشترک این چهار استراتژیست حوزه‌ی نوآوری به‌حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب ده گونه نوآوری می‌خوانیم

دانشمندان تمایزی اساسی میان اکتشاف و اختراع قائلند.

به عبارت ساده‌تر اکتشاف بر روی حقیقتی بیرونی انجام می‌گیرد که پیش از آنکه موفق به درکش شوید نیز وجود داشته است اما اختراع تا زمانی که شخص یا تیمی آن را نسازد وجود خارجی نخواهد داشت.

یک جفت اتم هیدروژن را بردارید و آن‌ها را با یک اتم اکسیژن پیوند دهید تا یک مولکول آب به دست آورید همواره چنین بوده است، بی‌آنکه رمز و راز و معجزه‌ای در کار باشد. این امر از مدت‌ها پیش از اینکه انسان‌ها جهان را اشغال کنند نیز به همین صورت بوده است. در چنین مثالی، چالش اصلی این است که ساختاردهی مکانیسم‌ها و ویژگی‌های آن چیست - دانستن اینکه آب در دمای صفر درجه منجمد و در دمای صد درجه به بخار تبدیل می‌شود و مواردی از این قبیل.

دیمیتری مندلیف - دانشمند روسی قرن نوزدهم - متوجه شد که ویژگی‌های برخی مولکول‌ها تکرارشونده هستند و انگار که الگویی عجیب میان آن‌ها وجود دارد.

در آن زمان 65 عنصر شناخته شده وجود داشت که بلوک‌های سازنده رشته شیمی بودند و هر یک ویژگی‌های متمایزی داشتند. مندلیف عادت داشت که کارت‌هایی با نام مواد گوناگون را با خود همراه داشته باشد و در مسافرت‌های طولانی با قطار از آن‌ها برای بازی «چیزی شبیه به فالگیری عناصر شیمی استفاده کند وسواس فکری او نسبت به یافتن چگونگی ارتباط این مواد با یکدیگر منجر به تدوین اولین جدول تناوبی واقعی در سال 1869 شد.

. .


بازنشر از : کتاب راه

خبرهای مرتبط با