مهران محمدی امین

معرفی  کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

1402\10\19 11:21:14


معرفی کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی اثر | ست گودین را از کتابراه دانلود کنید و از کتابخوانی لذت ببرید.

تبلیغات
آموزش مجازی هنر
آرت ویم، آموزش های مجازی با کیفیت و برترین اساتید کشور ، کالیوگرافی ، خوشنویسی، کالیوگرافی
# خوشنویسی - # نقاشی - # هنری

نویسنده: ست گودینمترجم: امیر انصاریناشر: نشر آموخته


معرفی کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

ست گودین در کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی سعی دارد با بیانی روان و ساده از اصول مدیریت و رهبری در دنیای جدید، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی سخن بگوید.

او با تشبیه گروه‌های اجتماعی امروزی به قبایل قدیمی، آن‌ها را همچنان نیازمند به یک مدیر می‌داند و معتقد است شما می‌توانید همان مدیر مدبّر باشید. لازم به ذکر است این اثر در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

دربار‌ه‌ی کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

همه‌ی ما با مفهوم «قبیله» آشنا هستیم. گروه‌های کوچک یا بزرگی از افراد که با اهداف و ایده‌های واحد و البته معمولاً به رهبری فردی یکسان گرد هم می‌آیند.

مفهوم قبیله در تاریخ زندگی بشری، پیشینه‌ای چند هزارساله دارد، اما اکنون، باوجود تغییر سبک در زندگی افراد، این قبیله به چه وضع درآمده است؟ ست گودین (Seth Godin) در کتاب معروف خود یعنی قبایل (Tribes: we need you to lead us)، از مفهوم قبیله در ابعاد مدرن آن سخن می‌گوید.

شاید در ابتدا به‌نظر بیاید زندگی شهری و وابستگی به ابعاد مدرن آن، افراد را به‌نوعی از هم جدا کرده و از سبک و سیاق قدیمی زندگی اجتماعی باز داشته است. نویسنده‌ی کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی نظر دیگری دارد. زندگی شهری با وجود ابزار ارتباطی گسترده همچون اینترنت بیش از پیش ما را شبیه به دسته‌ای از گروه‌های مشترک، یا به عبارتی قبایل تبدیل کرده است؛ با این تفاوت که در این قبیله‌های جدید، گروه‌ها به جای چند ده نفره بودن، جمعیتی چند هزار نفری و حتی میلیونی از افرد را در برمی‌گیرند.

به عقیده‌ی نویسنده با وجود ابزار‌های ارتباطی گسترده، دیگر مفهومی به نام مرز جغرافیایی یا موانع زمانی باقی نمانده.

اکنون در شبکه‌های اجتماعی هزاران کمپین مختلف با اهداف سیاسی، اجتماعی و زیست‌محیطی فعالیت می‌کنند. همچنین در گوشه‌وکنار اینترنت هزاران گروه از طرفداران یک سبک هنری یا موسیقی دیده می‌شوند. اما در این بین سؤال مهمی پیش می‌آید: چه کسی قرار است این قبایل جدید را مدیریت کند؟ اینترنت ابزار و امکانات زیادی را در اختیار افراد گذاشته، با این وجود خود اینترنت توانایی مدیریت دسته‌ی افراد را ندارد.

برای مدیریت گروه‌های اجتماعی همچنان نیاز به نیروهای انسانی هست؛ نیرویی مثل شما که به موضوعی علاقه دارید یا در پی راه‌انداختن یک فعّالیت جدید هستید. حال وقت آن رسیده با استفاده از بی‌نهایت امکاناتی که در اختیارتان قرار داده شده، تغییر را آغاز کنید و مدیریت قبایل خود را به دست بگیرید! شاید ابتدا گمان کنید مدیریت کاری‌ست که تنها دیگران از پس آن برمی‌آیند. اما نویسنده‌ی کتاب قبایل به شما می‌آموزد چطور دست از این فکر بردارید؛ بدون افکار منفی مدیریت جدید خود را آغاز کنید و علاقه‌مندان و طرفداران خود را در سراسر دنیا به دست بیاورید.

با کتاب قبایل و نکات مفید و جذاب آن همراه باشید.

بد نیست اشاره کنیم این کتاب اولین بار در سال 2008 وارد نشر جهانی شد. نسخه‌ی فارسی آن همچنین به همت نشر آموخته و با ترجمه‌ی امیر انصاری در اختیار علاقه‌مندان فارسی زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب بیزنِس ویک (BusinessWeek)

نکوداشت‌های کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

  • با این کتاب خواهید فهمید فرصت‌هایی که فکر می‌کنید به دست آوردنشان آسان نیست، در حقیقت ساده‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنید. (وبسایت آمازون)

  • این کتاب به کنار گذاشتن ایده‌آل‌های قدیمی و پذیرش ایده‌آل‌های جدیدی که ما را به سوی آینده سوق می‌دهند و همچنین به داشتن نظم و ایده‌ای نو تشویق می‌کند.

    (وبسایت مدیوم)

  • به‌عنوان یک رهبر انجمن یا بازاریاب، شما با جامعه‌ای از افرادِ هم‌فکر سروکار دارید و آن‌ها را تشویق می‌کنید تا تغییرات مثبتی در حرفه و مشاغل شخصی خود ایجاد کنند. کتاب ست گودین ممکن است به شما کمک کند این کار را حتی بهتر انجام دهید. (لینکدین)

کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به تمام علاقه‌مندان دنیای مدیریت و رهبری و همچنین موفقیت و خودسازی پیشنهاد می‌شود.

کتاب قبایل هدیه‌ی آموزنده‌ای است برای کسانی که می‌خواهند ایده‌ها و کسب‌وکار خود را از نقطه‌ای مطمئن آغاز کنند.

با ست گودین بیشتر آشنا شویم

ست گودین (متولد 1960) سخنران، کار‌آفرین، وبلاگ‌نویس و نویسنده‌ی آمریکایی دنیای کسب‌وکار است. او علاوه بر تحصیل در دو رشته‌ی علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تافتس، دارای مدرک MBA از دانشگاه استنفورد نیز می‌باشد. گودین تاکنون 19 کتاب پرفروش در زمینه‌ی مدیریت کسب‌وکار نوشته که بسیاری از آن‌ها به ده‌ها زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند.

هریک از این کتاب‌ها عناوین و جوایز مختلفی را برای او به ارمغان آورده‌‌اند. او همچنین از معروف‌ترین وبلاگ‌نویسان جهان در عرصه‌ی کسب‌وکار است. وبلاگ معروف ست گودین تاکنون راهنمای هزاران نفر در ارتقاء حرفه و کسب‌وکارشان بوده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

  • رهبری انتخاب است.

    رهبری انتخاب کاری نکردن است.

  • از فرصت‌ها بهره‌برداری کن. عقب بنشین؛ اما دست روی دست نگذار.
  • سازمان‌ها مهم‌تر از همیشه‌اند. این کارخانه‌ها هستند که نیازشان نداریم.

در بخشی از کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی می‌خوانیم

به عصر اعمال قدرت خوش آمدید.

برای فکر کردن درباره این موضوع، روش پایین به بالا هرگز خوب نیست؛ زیرا به‌هیچ‌وجه پایینی وجود ندارد. در عصر تغییرات ریشه‌ای، رأس هرم هرگز جایی نیست که کنش برای ایجاد تغییرات بیشتر در آن انجام می‌شود. رأس خیلی کند است و تأثیرگذار نیست.

رأس دیگر رأس نیست؛ زیرا کنش در خیابان است.

اهرم اعمال قدرت جدیدی که در اختیار همه است، باعث شده وضع موجود بیش از همیشه در معرض تهدید باشد. اکنون هر کارمندی مسئول است، پیش از آنکه کس دیگری اقدام کند، قوانین را تغییر بدهد.

منظور این نیست که با دنبال‌ کردن قوانین به رأس صعود کنید و بعد به مسیر تغییر جهانتان بغلتید. بلکه این نوآوری‌ها مثال‌هایی از رهبری است، مثال‌هایی درباره فردی بدعت‌گذار، فردی با چشم‌اندازش که اهرم قدرت موجود را می‌فهمد، کسی که دست‌به‌کار شده و اوضاع را تغییر داده است.

معدودی از صنایع، با پذیرش وضع موجود، عملکرد خوبی خواهند داشت.

با این حال، فهرست این صنایع هر روز مختصرتر می‌شود. اگر به کار حمل نفت در گرداگرد جهان مشغولید یا کارت‌های اعتباری می‌فروشید یا می‌خواهید به‌عنوان مباشر روستا انتخاب شوید، با پذیرش قوانین کهن ممکن است کارتان مدت بیشتری پیش برود؛ اما نه خیلی طولانی. به نظر می‌رسد که همه کارخانه‌ها تحت فشارند: هر بادکنک‌ساز نه‌تنها از تک‌شاخ می‌ترسد، بلکه به‌شدت به تک‌شاخ نیاز دارد.

کلاگ، مالک کارخانه‌های غلات صبحانه است که صدها میلیون دلار ارزش دارند.

نیروی فروش آموزش‌دیده، کیلومترها فضای قفسه‌ای و انبوه تبلیغات را در اختیار دارند. پس چرا بیر نیکد توانست کسب‌وکار چشمگیری را درست در معرض دید همگان بر پا کند؟ بیر نیکد، بدون کارخانه‌های گران‌قیمت یا نیروی فروش زیاد، محصولی بسیار ساده و بسیار سنتی را انتخاب کرد و روشی را که خیلی از مردم برای خرید صبحانه در پیش گرفته بودند، تغییر داد.

بیر نیکد سعی نکرد سبدی از دارایی‌ها را مدیریت کند. سعی نکرد کارخانه را حفظ کند (کارخانه‌ای برای حفظ‌ کردن وجود نداشت)، بلکه مسیر متفاوتی در پیش گرفت، مسیری مبتنی بر مد و تغییر و اهرم قدرت.

.

.


بازنشر از : کتاب راه