مهران محمدی امین

معرفی  کتاب همه MBA در یک کتاب: یکصد مهارت کاربردی برای مدیریت در سازمان

1402\10\19 11:20:52


معرفی کتاب همه MBA در یک کتاب: یکصد مهارت کاربردی برای مدیریت در سازمان

کتاب همه MBA در یک کتاب به قلم جو اوئن تمام دانشی را که برای پیگیری سریع حرفه‌ی خود نیاز دارید ارائه می‌دهد. این کتاب در حکم مربی کسب‌و‌کار شماست؛ مربی‌ای که می‌تواند همه‌جا همراه‌تان باشد. مهارت‌ها، مدل‌ها و...

تبلیغات
مشاوره کسب و کار
مشاوره مدیریت و توسعه کسب و کار تیارا، ارائه خدمات مشاوره و اجرا در حوزه های مدیریت، فناوری اطلاعات و کسب و کار
# کسب و کار - # مشاوره مدیریت - # فناوری اطلاعات

نویسنده: جو اوئنمترجم: علیرضا صالحیناشر: نشر سایبان


معرفی کتاب همه MBA در یک کتاب: یکصد مهارت کاربردی برای مدیریت در سازمان

کتاب همه MBA در یک کتاب به قلم جو اوئن تمام دانشی را که برای پیگیری سریع حرفه‌ی خود نیاز دارید ارائه می‌دهد.

این کتاب در حکم مربی کسب‌و‌کار شماست؛ مربی‌ای که می‌تواند همه‌جا همراه‌تان باشد. مهارت‌ها، مدل‌ها و برنامه‌های MBA در این کتاب توضیح داده شده و به شما نشان می‌دهد که چگونه نظریه و بحث‌های بزرگ را عملی کنید.

درباره‌ی کتاب همه MBA در یک کتاب

در دنیای امروز، یادگیری زودتر از رقبا پایدارترین مزیت رقباتی محسوب می‌شود و مدیریت نوین و کاربردی و دوره‌های MBA از مهم‌ترین موضوعات لازم برای یادگیری می‌باشند. در دنیای مدرن، افرادی پیشرو و پایدار هستند که از قبل خود را آماده کرده باشند.

کتاب همه MBA در یک کتاب (The Mobile MBA and Faster) نوشته‌ی جو اوئن (Jo Owen)، صد مهارت کاربردی را برای مدیریت سازمان‌ها معرفی می‌کند.

MBA نمی‌تواند همه‌ی مشکلات کاری شما را حل کند، اما کمک می‌کند که جهان را جور دیگری ببینید و این نگرش متفاوت است که آینده‌ی شما را شکل خواهد داد. تحول غیرمنتظره‌ی آینده، تنها واقعیتی است که می‌توان آن را پیش‌بینی کرد. کتاب همه‌ی MBA در یک کتاب از جو اوئن با شوخ‌طبعی خاصی نوشته شده است.

در حالیکه این کتاب، توضیحات تکنیکال و تخصصی را در بر ندارد اما اطلاعات مدیریتی مفید و جامع مرتبط با حوزه‌های اصلی MBA ارائه می‌دهد که در برنامه‌ی درسی تمامی گرایش‌ها یافت می‌شوند. این کتاب کم حجم اما بسیار کاربردی و راهگشا، راه حل بسیاری از مشکلات روزمره‌ای است که مدیران سآزمان‌ها و شرکت‌ها با آن‌ها مواجه هستند.

بخش‌هایی مانند بازاریابی، مالی، ساختار سازمانی، عملیات، استراتژی، منابع انسانی و فروش با دیدگاهی کاملاً عملیاتی و کاربردی نگاشته شده‌اند و نویسنده سعی کرده با حداقل داستان‌سرایی، حداکثر مفاهیم را منتقل کند که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها، ریشه در تجربیات فردی خود او نیز دارد.

با خواندن کتاب همه MBA در یک کتاب نوشته‌ی جو اوئن، گویی یک دوره‌ی فشرده‌ی MBA را گذرانده‌اید.

این کتاب توسط دکتر علیرضا صالحی ترجمه شده و با اهتمام نشر سایبان به چاپ رسیده است.

کتاب همه MBA در یک کتاب مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب چه به عنوان مکملی برای فارغ‌التحصیلان MBA که نیازمند مرور دروس هستند و چه برای علاقه مندان به ورود به این دوره‌ها مفید است. همچنین، این اثر می‌تواند به‌عنوان کتابی در زمینه‌ی مدیریت که دربرگیرنده‌ی حوزه‌های اصلی تخصصی برای مدیران کشور است نیز مورد مطالعه قرار بگیرد.

با جو اوئن بیشتر آشنا شویم

جو اوئن با بیش از صد مورد از بهترین سازمآن‌ها و چند مورد از بدترین سازمآن‌های جهان کار کرده است.

او مؤسس هشت سازمان غیر دولتی است که گردش مالی جمعی آن‌ها سالانه به صد میلیون پوند می‌رسد. جو اوئن مشاغلی را در ژاپن، آمریکای شمالی و اروپا رهبری کرد، یک بانک تجاری بنا نهاد، شریک شرکت Accenture (شرکت ایرلندی-آمریکایی خدمات و مشاوره-ی حرفه‌ای فناوری اطلاعات مستقر در دوبلین) بود و یکی از بنیانگذاران Teach First (یک بنگاه اجتماعی خیریه با هدف رفع معایب آموزشی در انگلستان و ولز) است که در حال حاضر بزرگترین استخدام کننده‌ی فارغ‌التحصیلان در انگلستان محسوب می-شود.

جو اوئن بیش از پانزده سال با تبارها و قبیله‌های سرتاسر جهان کار کرد تا به نحوه‌ی بقا و موفقیتشان و نیز کسب‌وکارهایی که می‌توان از آن‌ها یاد گرفت پی ببرد. او بیست عنوان کتاب در زمینه‌ی رهبری و مدیریت نوشته است که در جهان صدها بار تجدید چاپ شده‌اند.

کتاب «چگونه رهبری کنیم»، «تیم‌های جهانی»، «مدرسه‌ی کسب‌وکار قبیله ای» و «تفکر موفقیت» از جمله آثار او می‌باشند. او همچنین به‌عنوان سخنران و مربی در زمینه‌های مربوطه فعالیت دارد.

در بخشی از کتاب همه MBA در یک کتاب می‌خوانیم

استراتژی سال جاری می‌تواند بهترین پیش‌بینی‌کننده و معیاری مناسب برای تعیین استراتژی سال بعد باشد. بیشتر مدیران، حتی مدیران اجرایی تمام طول زندگی کاری خود را صرف بازسازی استراتژی شرکت نمی‌کنند.

در واقع بیشتر استراتژی‌ها تدریجی هستند و بر اساس رویدادها و استراتژی‌های سال گذشته ساخته می‌شوند. با نگاهی به اغلب شرکت‌های برتر دنیا متوجه می‌شوید که آنها سالانه در استراتژی‌های خود تغییر زیادی ایجاد نمی‌کنند.

اغلب اوقات شرکت‌هایی که تصمیم می‌گیرند استراتژی خود را بازسازی کنند با شکست مواجه می‌شوند: دایناسورها نمی‌توانند برقصند، در عوض سعی می‌کنند که هر روز در کاری که انجام می‌دهند بهتر شوند و همواره امیدوارند که کسی سر نرسد و با ایده‌ای جدید، مدل کسب و کار آنان را دگرگون نکند. استراتژی تدریجی با ریسک منافات دارد.

بیشتر کسب‌وکارها علاقه‌ای به ریسک ندارند، مگر اینکه موفقیت آن تضمین شده باشد؛ پس نتیجه این است که بیشتر شرکت‌ها همگام با بازار اوج می‌گیرند و یا سرنگون می‌شوند.

در سال 1984 لیست FTSE 100 شامل بهترین شرکت‌های کسب‌وکاری بریتانیا منتشر شد که یکصد شرکت برتر سهامی‌ عام را دربرمی‌گرفت. آن روزها این شرکت‌ها بسیار قدرتمند و شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسیدند. با این وجود تا سال 2011 از این تعداد، تنها 28 شرکت در این لیست باقی مانده بودند.

مشکل این نیست که مدیریت این شرکت‌ها ناگهان شایستگی خود را از دست داده‌ باشد بلکه مسئله این است که دنیا خیلی سریع‌تر از توانایی این مدیران تغییر کرده است و فرمول‌های موفقیت استراتژیک آنها به فرمول‌های شکست تبدیل شده‌اند.

. .


بازنشر از : کتاب راه