کد خبر
87216
1399-11-05 16:46
زمان تقریبی مطالعه
2دقیقه
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای اولین بار دو شرکت را به جرم طراحی رباتهای باز فروش بلیط رویدادهای جذاب فرهنگی و هنری به پرداخت بیش از ۳.۷ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.
جریمه شرکتهای طراح ربات بازفروش بلیط در آمریکا
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اگر چه برگزاری بسیاری از رویدادهای زنده فرهنگی و ورزشی و هنری به علت شیوع ویروس کرونا متوقف شده، اما این امر به معنای توقف فعالیت رباتهای بازفروش بلیطهای قبلاً فروخته شده نیست.
مقامات کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای اولین بار با بازفروش بلیطهای یک کنسرت آنلاین در اینترنت برخورد کردند و عوامل باز فروش غیرقانونی هزاران بلیط این کنسرت را به پرداخت جریمه ۳.۷ میلیون دلاری محکوم کردند.
رباتهای یادشده توسط دو شرکت Time Tickets و Cartisim طراحی شده بودند. شرکتهای یادشده آدرسهای اینترنتی خود را نیز مخفی کرده بودند و از حسابهای جعلی در سایت تیکت مستر و نیز اطلاعات جعلی کارتهای اعتباری برای دور زدن قوانین خرید آنلاین استفاده میکردند.
دو شرکت یادشده با باز فروش بلیطهای قبلاً فروخته شده میلیونها دلار درآمد به جیب زده اند. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در ابتدا جریمه ای ۳۱ میلیون دلاری را برای این دو شرکت در نظر گرفت که سرانجام با اعتراض انجام شده آن را به ۳.۷ میلیون دلار کاهش داد.
کلمات کلیدی »
بازنشر این خبر از طریق
پربیننده های ماه
پر بیننده های هفته
14 پرسش از کاندیداهای ریاستجمهوری مسعود خوانساری - نایبرئیس اتاق ایران
رابطه تنگاتنگ نفت، رشد اقتصادی و توسعه آلبرت بغزیان - استاد اقتصاد دانشگاه تهران
اعتماد و امنیت دو بال سرمایهگذاری خارجی فریال مستوفی - عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران
از ریسک ها تا استراتژی ها در سال 1400 مهران محمدی - مشاور توسعه کسب و کار
واکسیناسیون؛ چالش کیفیت حکمرانی دکتر مسعود نیلی - اقتصاددان
پرهیز از اظهار نظر سیاسی درباره FATF آلبرت بغزیان - استاد اقتصاد دانشگاه تهران