مهران محمدی امین

وزارت آموزش و پرورش مجمع خیرین کشور تفاهم نامه اجرای دو طرح از جمله ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان و فرهنگیان ب

1402\02\07 14:42:03


اجرای طرح «نذر تخصص» به منظور ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان و فرهنگیان بازنشسته

اجرای دو طرح از جمله ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان و فرهنگیان بازنشسته در راستای همکاری بین مجمع خیرین، سازمان نظام پزشکی و وزارت آموزش و پرورش مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دویست و هفتاد و یکمین جلسه هیأت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور حبیب الله بور بور، رئیس مجمع خیرین، رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و اکبر رنجبر زاده، معاون سازمان نظام پزشکی کشور در دفتر مرکزی این مجمع برگزار شد.

در این جلسه حبیب الله بور بور، پیشینه همکاری، مذاکرات و سوابق اقدامات مشترک وزارت آموزش و پرورش را بر شمرد، که در راستای آن تفاهمنامه‌ای امضا شد و رئیس مجمع خیرین خواستار تداوم این همکاری‌ها در سطوح گسترده‌تر در راستای حل مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان شد. رضا مراد صحرایی نیز در این نشست گفت: آینده هر کشوری از وضعیت فعلی آموزش و پرورش آن کشور مشخص می‌شود. سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با توجه به نیازهای جدید این وزارتخانه، از کمک و همکاری مجمع خیرین کشور با وزارت آموزش و پرورش در میدان عمل با انجام تفاهم‌ها استقبال کرد.

وی با بیان اینکه، مأموریت آموزش و پرورش، همگانی است گفت: این وزارتخانه و ساختار آن در اجرای مأموریت‌ها نیازمند همیاری تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها است. در این جلسه، همکاری در دو طرح از جمله همکاری مشترک در اجرای طرح «نذر تخصص» به منظور ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان و فرهنگیان بازنشسته دارای بیماری صعب العلاج و طرح «روزی به یاد دیروز» با هدف بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده با کمک فارغ التحصیلان مدارس مطرح شد. همچنین در این نشست مقرر شد، با حضور مستمر نماینده تام الاختیار از سوی وزارت آموزش و پرورش در جلسات هفتگی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور این امور و موارد دیگر با سرعت و دقت پیگیری شود.

اکبر رنجبرزاده، معاونت سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این جلسه اقدامات این سازمان را در راستای اجرای طرح نذر تخصص از جمله سفارش پلتفرم مورد نیاز جهت ارتباط پزشکان داوطلب با بیماران نیازمند ارائه کرد. پیشنهاداتی مبنی بر بررسی امکان ادغام مجمع خیرین کشور با مجمع ملی مشارکت‌های مردمی مطرح شد چون همسویی‌های مشترکی در راستای حل مشکلات مردم و همچنین هم‌پوشانی های موجود بین مجمع ملی مشارکت‌های مردمی با مجمع خیرین کشور وجود دارد. در این مورد با توجه به آنکه هر گونه اقدامی در این راستا هر چند با حسن نیت کامل جهت استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های فکری، علمی و اجرایی مدیریت امور خیریه در کشور سبب وابستگی به نهادهای دولتی نشود؛ نکاتی از دیدگاه‌های حقوقی، کاربردی و اثرگذاری مطرح شد.

نتیجه گیری در این موضوع با توجه به لزوم دقت بیشتر در موارد مطرح شده به جلسه بعد موکول شد. همچنین ساختار و تشکیلات پیشنهادی مجمع، توسط مدیرعامل مجمع خیرین کشور مطرح و مقرر شد ساختار کوچکی با الگوگیری از ساختار مؤسسات دیگر تهیه و در جلسه بعدی مصوب شود. قرار است اولین نشست فصلی مجمع، همزمان با مجمع عمومی سالانه مجمع در اواسط فصل بهار برگزار شود..

.


بازنشر از : مهر

وزارت آموزش و پرورش

مجمع خیرین کشور

تفاهم نامه