مهران محمدی امین

حرم رضوی آیت الله خامنه‌ای بسیج مقام معظم رهبری مشهد ـ رئیس پلیس راه

1401\12\27 16:46:05


اجرای محدودیت‌های ترافیکی مسیرهای منتهی به حرم رضوی از فردا

مشهد ـ رئیس پلیس راهور مشهد از اجرای محدودیت‌های ترافیکی مسیرهای منتهی به حرم امام رضا (ع) در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ساعت ۲۴ اول فروردین خبر داد.

سرهنگ عباس عابدینی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی روز اول فروردین هم زمان با سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد اظهار کرد: محدودیت تردد روز اول فروردین ادامه همان محدودیت‌های تردد و توقف در معابر پیرامونی حرم مطهر است که از ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ساعت ۲۴ سه شنبه اول فروردین ماه تداوم دارد.

رئیس پلیس راهور مشهد بیان کرد: بر این اساس طی بازه زمانی مذکور، تردد و توقف وسایل نقلیه در محورهای چهارگانه منتهی به حرم مطهر رضوی ممنوع خواهد بود، این محورهای چهارگانه شامل میدان بسیج، تقاطع نواب، چهارراه مقدم و تقاطع شهدا به سمت حرم امام رضا (ع) است که کامل در اختیار عابران پیاده خواهد بود. وی افزود: علاوه بر عابران پیاده، اتوبوس‌ها نیز امکان تردد در خطوط ویژه‌ای که برای سوار و پیاده کردن مسافر در نظر گرفته شده، دارند، به تاکسی‌ها بسته به مقتضای شرایط شاید اجازه تردد به صورت محدود بدهیم. عابدینی گفت: تردد اتوبوس‌ها از خطوط ویژه‌ای است و تهدیدی برای عابران محسوب نمی‌شود.

در عین حال همزمان با اجرای این طرح ترافیک ویژه در این محورها، مسیر ورود عابران به ایستگاه‌های ویژه اتوبوس با راه بندهایی محدود می‌شود. رئیس پلیس راهور مشهد تاکید کرد: این محدودیت‌های تردد در خصوص موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها هم وجود دارد. وی محدودیت‌های ترافیک را تحت تأثیر حضور عابران پیاده در مسیرهای منتهی به حرم رضوی دانست و گفت: ما محدودیت‌ها را در سه لایه اندیشیده‌ایم و چیزی که عنوان شد مربوط به نزدیکترین لایه به حرم است و اگر حجم عابران در روز اول فروردین بیشتر از پیش بینی‌ها باشد ممکن است محدودیت تردد وسایل نقلیه در لایه‌های دوم و سوم هم اجرا شود.

عابدینی تصریح کرد: با صد در صد توان پرسنلی و لجستیکی پای کار و آماده باش هستیم تا مشکلی پیش نیاید. رئیس پلیس راهور مشهد اضافه کرد: برای کنترل ترافیک در سطح مشهد از توان ۱۰ درصد نیروهای راهور استفاده می‌کنیم و ۹۰ درصد در محدوده اجرای طرح ترافیک اطراف حرم امام هشتم (ع) پای کار هستند. وی در خصوص کنترل ترافیک سایر نقاط پرتردد مشهد در روزهای منتهی به نوروز گفت: در اطراف بازارها و مراکز خرید پرجاذبه برای مردم و مسافران که معمولاً ترافیک بالایی ایجاد می‌شود، طرح ترافیکی ویژه ای توسط همکاران ما اجرا می‌شود که ممکن است در ساعاتی خاص با ممنوعیت‌های تردد هم همراه باشد..

.


بازنشر از : مهر

حرم رضوی

آیت الله خامنه‌ای

بسیج

مقام معظم رهبری