مهران محمدی امین

آزمون دانشنامه پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزیر بهداشت، اساتید

1401\05\28 13:10:10


اساتید دانشگاه فرمانده معنوی و دانشجویان افسران جوان سنگر علم هستند. افزایش بهره وری دانشگاه‌ها

وزیر بهداشت، اساتید دانشگاه را فرمانده معنوی و علمی و دانشجویان را افسران جوان عنوان کرد و بر ضرورت افزایش بهره وری در مراکز دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، افتتاحیه شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی با حضور وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاونان وزیر بهداشت، ‌رئیس سازمان نظام پزشکی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و سلامت وسردار حاج قاسم‌سلیمانی از تلاش تمامی دست اندرکاران برگزاری این آزمونها تقدیر کرد. وی با اشاره به اهمیت و جایگاه حرفه معلمی خطاب به اساتید خاطرنشان کرد: معلمی شغل انبیاست و مفتخریم که توفیق داریم در شغل معلمی خدمت کنیم. وزیر بهداشت، رشد و توسعه علمی و وجود دانشمندان را از افتخارات هر حکومتی برشمرد و گفت: دانشمندان همواره جزو افراد برتر و برجسته و نخبه جامعه محسوب می شوند.

وی با اشاره به ارزش ویژه علم و دانش در دین اسلام تاکید کرد دانشی دارای ارزش و اعتبار است که در خدمت مردم باشد و نیاز جامعه را مرتفع کند که به این دانش، علم نافع ‌گویند و علم پزشکی عمدتا نافع است. عین اللهی، ادغام آموزش پزشکی، بهداشت و درمان را یکی از افتخارات ایران برشمرد که باعث شده است علم و نیاز جامعه با یکدیگر تلفیق یافته و ‌دانشگاهها نیز در خدمت جامعه قرار گیرند. وی در ادامه به پیشرفت‌های علمی کشور و جایگاه خوب ایران در بر خی رتبه‌بندی‌های علمی جهان اشاره کرد.

وزیر بهداشت وظیفه اصلی اساتید را دانشجوپروری و نخبه‌پروری ذکر کرد و آشنایی با شیوه‌های مختلف آموزشی، روش های ایجاد انگیزه در دانشجو و مهارت بهره گیری از ابزار و تکنولوژی های نوین آموزشی را برای اساتید لازم برشمرد. وی از ایجاد اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند کشور خبر داد و هدف این دانشگاه را تولید محتوای آموزشی مجازی با کیفیت با استفاده از ابزارهاو تکنولوژی‌های نوین آموزشی وانواع روشها در رشته های پزشکی برشمرد تا در حوزه یادگیری دانشجویان به کار رود. عین اللهی ساخت سیمولاتورها و شبیه سازها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سایر دانشگاههای کشور را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد و افزود: فراگیران گروه پزشکی باید قبل از حضور در بالین از طریق کار با شبیه سازها آموزشهای لازم را فراگیرند.

وزیر بهداشت در ادامه براهمیت توانمندسازی اساتید در خصوص استفاده از روشهای مختلف آموزشی و تدریس تاکید کرد و دانش پژوهی، نقش مشاوره ای‌ ای ، الگو بودن و هدایت دانشجو به سمت تعالی را از دیگر ویژگی های یک استاد برشمرد. به گفته وزیر بهداشت در گام دوم انقلاب برجسته کردن ارزش های معنوی بسیار مهم است. بنابراین یک استاد باید ضمن رعایت اخلاق حرفه‌ای، الگویی بارز برای دانشجو باشد.

اساتید دانشگاه فرمانده معنوی و علمی و دانشجویان افسران جوان هستند وزیر بهداشت، اساتید دانشگاه را فرمانده معنوی و علمی و دانشجویان را افسران جوان عنوان کرد و بهره وری را از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت برشمرد و بر ضرورت افزایش بهره وری در مراکز دانشگاهی تاکید کرد و به بیان توضیحات و راهکارهایی در این خصوص پرداخت. وی همکاری ۳۰۰۰ استاد برجسته و نخبه کشور در هیئت های بورد وزارت بهداشت را فرصتی مغتنم برشمرد و خواستار مشارکت این نخبگان در سایر فرایندهای حوزه سلامت شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رشد کیفی تربیت دانش‌آموختگان تاکید کرد که نحوه ارزشیابی باید به نحوی باشد که مطمئن باشیم می‌توانند نیاز جامعه را مرتفع کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاتمه سخنان خود از تلاش تمامی دست اندرکاران برگزاری این دوره از آزمون بورد تقدیر کرد. آزمون های بورد از موجه ترین سنجش‌های ملی هستند دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این مراسم افتتاحیه، آزمون‌های بورد را یکی از موجه‌ترین سنجش‌های ملی عنوان کرد و حضور اساتید برجسته کشور را سرمایه گرانسنگی برای پشتیبانی علمی واکادمیک‌ این رویداد بزرگ علمی حوزه سلامت کشور برشمرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نحوی شایسته‌ای بتواند میزبان برگزاری این آزمون باشد.

در ادامه مراسم دکتر محسن عباسی مشاور اجرایی دبیر آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این آزمون پرداخت. وی در این گزارش به برگزاری آزمون‌های مختلف(فلوشیپ، فوق تخصصی وارتقا به گواهینامه)، ۱۳۱ مورد بازدید در حوزه ارزشیابی و اعتبار بخشی، بازنگری برخی کوریکولوم‌ها و برگزاری نشست‌های شورای تخصصی آموزش پزشکی و کمیته های مختلف اشاره کرد. عباسی از زحمات و حضور اساتید رشته های تخصصی وفوق تخصصی در طراحی سوالات تقدیر کرد..

.


بازنشر از : مهر

آزمون دانشنامه پزشکی

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی