مهران محمدی امین

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خانواده‌ها در صورت تمای

1401\05\31 19:30:12


اینترنت کودک به زودی راه اندازی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خانواده‌ها در صورت تمایل می‌توانند این سرویس را درخواست کنند که طی آن کودک تنها به یک لیست سفید و تعداد مشخصی سایت تعیین شده از سوی والدین دسترسی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور گفت: زمانی بود که کسی فکر نمی‌کرد بتواند با یک تلفن همراه خودرویی سفارش داد و میلیون‌ها نفر بتوانند از این طریق خودرو سفارش دهند؛ خوشبختانه همین نسلی که شما تربیت کرده‌اید توانستند ما را در بسیاری از زمینه‌ها خود کفا کنند.

در حالی که دنیا را پلتفرم‌های آمریکایی گرفتند؛ به کمک موارد مشابه ایرانی، ما بی نیاز از این پلتفرم‌ها هستیم. زارع پور افزود: در بعضی موارد مثل شبکه‌های اجتماعی فضای رقابت را واگذار کردیم اما امیدواریم که به کمک همین جوانان مجدداً این فضا را در اختیار بگیریم. وی با اشاره به شبکه شاد گفت: اگر شبکه شاد نبود احتمالاً در دوران کرونا نظام آموزشی کشور با مشکل مواجه می‌شود اما وزارت ارتباطات دین خود را به آموزش و پرورش ادا کرد.

با وجود اینکه من به شخصه انتقاداتی به شبکه شاد دارم اما به نظرم راه اندازی شبکه شاد اقدام مهم و خوبی بود که بتوان با آن عدالت آموزشی را برقرار کرد؛ از مناطق محروم تا مناطق برخوردار میزان دسترسی به شبکه شاد یکسان بوده است. وزیر ارتباطات افزود: قریب به ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنتی متصل شده‌اند و امیدواریم تا هفته دولت این عدد به ۹۵ درصد برسد. این فضا در خدمت شما معلمان گرامی است تا بتوانیم عدالت آموزشی را در اقصی نقاط کشور برقرار کنیم.

تبلیغات
خرید اینترنتی لباس بچه
خرید اینترنتی لباس بچه

فروشگاه اینترنتی دُرین کیدز فروش اینترنتی لباس کودک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت .

زارع پور اظهار کرد: ارتباط مدارس به شبکه اینترنت به کمک فیبر نوری جز برنامه‌های ماست تا این زیرساخت در اختیار مدارس قرار گیرد. طبق برنامه ششم توسعه ما ارتباط همه مدارس به شبکه ملی ارتباطات را دنبال کرده بودیم؛ قریب ۸۰ هزار مدرسه به شبکه ملی ارتباطات متصل هستند و ان شاالله ارتباط مدارس از طریق فیبر را هم به یکدیگر متصل کنیم. وی در خصوص سواد فضای مجازی و مقابله با آسیب‌های آن گفت: در همه کشورها سیاست‌ها و اقداماتی جهت کنترل فضای مجازی اعمال شده است اما در کشور ما آنقدر فضا مسموم شده است که هرگاه فردی بخواهد اقدامی در این زمینه داشته باشد با انواع هجمه‌ها مواجه خواهد شد.

بهترین مکانی که بتوان به کودکان در مورد نحوه استفاده از فضای آموزشی یاد داد مدرسه است. در حال راه اندازی یک سرویس اینترنت کودک هستیم و خانواده‌ها در صورت تمایل می‌توانند این سرویس را درخواست کنند که طی آن کودک آنها تنها به یک لیست سفید و تعداد مشخصی سایت تعیین شده از سوی والدین دسترسی داشته باشد. این اقدام با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به زودی رونمایی خواهد شد..

.


بازنشر از : مهر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

اینترنت

عیسی زارع‌پور