مهران محمدی امین

پیر حسین کولیوند هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیمارستان نورافشار رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان نورافشار به

1401\09\08 20:22:05


بیمارستان نورافشار به قطب خدمات توانبخشی تبدیل می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیمارستان نورافشار به قطب خدمات توانبخشی تبدیل می‌شود.

پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از بیمارستان نور افشار که به مناسبت روز پرستار انجام شد، گفت: باید برنامه ریزی لازم را انجام دهیم تا مشکلات بیمارستان نورافشار برطرف شود، به مشکلات تمام بخش‌های بیمارستان رسیدگی و به نیروی انسانی فعال در بیمارستان توجه شود.

کولیوند با تاکید بر اینکه به بیماران گفته شود که دکتر نور افشار این زمین را وقف کرده است، خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ کمک کردن و داوطلبی را در کشور اشاعه دهیم، ارائه این آموزش‌ها به جوانان در تقویت روحیه آنها تأثیر گذار است. رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: ظرفیت این بیمارستان را نباید فقط در تهران ببینیم، بیمارستان نورافشار ظرفیت ارائه خدمات درمانی و توانبخشی در تمام کشور و حتی حوزه بین الملل را هم دارد. کولیوند با بیان اینکه باید در این بیمارستان در حوزه درمان و توانبخشی توجه شود تا به سمت نیت واقف پیش برویم خاطر نشان کرد: اگر یک خدمت انحصاری را انجام دهیم باعث فعال شدن سایر بخش‌ها خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با انتقاد از اینکه نباید تصور شود که بخش اطفال و ارائه خدمات درمانی در این حوزه سود آور نیست، توضیح داد: سرمایه گذاری در این بخش سایر بخش‌ها را هم فعال می‌کند. باید یک خدمت خاص در این بیمارستان تاکید کرد تا به یک قطب در آن خدمت تبدیل شود. کولیوند در ادامه این برنامه از بخش‌های مختلف بیمارستان دیدار و از خدمات پرستاران و پزشکان تشکر کرد و گفت: پرستاری کاری ارزشمند و تخصصی است و وجود پرستاران برای جامعه بسیار ارزشمند است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: وجود پرستاران برای جامعه پربرکت و شفابخش است و نقش مهمی در حفظ سلامت کشور دارند. امروز همه خانواده هلال‌احمر از پرسنل بیمارستان نورافشار تا داوطلبان و نجاتگران، در تلاش هستند تا باری از دوش مردم برداشته شود، با وجود اینکه خود در زندگی با سختی‌های زیادی مواجه هستند. فتانه عابدی رئیس بیمارستان نورافشار در ادامه این نشست گفت: بیمارستان نور افشار به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی برای مردم شناخته شده نیست ولی ظرفیت خیلی بالایی دارد.

جذب بیمار از سایر کشورها تحت عنوان توریسم سلامت و تبلیغات برای شناساندن خدمات این بیمارستان در دستور کار ما قرار گرفته است. پیمان نامدار سرپرست معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز در ادامه این نشست گفت: یکی از مشکلاتی که ما هم اکنون داریم این است که خدمات اورتوپد فنی را هلال احمر ارائه می‌دهد ولی هنوز این خدمات بیمه نیستند. مطالبه ما از وزارت بهداشت به عنوان متولی امر این است که از بیمه‌ها بخواهد، کاردرمانی بیمه بشود..

.


بازنشر از : مهر

پیر حسین کولیوند

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

بیمارستان نورافشار