مهران محمدی امین

یوسف نوری وزارت آموزش و پرورش شهرستان کرج کرج- وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور بعد از انقلاب سه

1401\12\27 16:48:55


سرانه فضای آموزشی کشور ۳ برابر شده است

کرج- وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور بعد از انقلاب سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر شنبه در حاشیه مراسم شروع ساخت ۵۰ مدرسه توسط بنیاد نصر در استان البرز که به صورت متمرکز در هنرستان حضرت زینب (س) کمالشهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور بعد از انقلاب سه برابر شده است.

وی بیان کرد: این رقم پیش از انقلاب کمتر از ۱.۵ مترمربع بود که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ۵.۲ متر مربع رسیده است. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای رسیدن میانگین استاندارد که جوابگوی جمعیت دانش‌آموزی کشور باشد باید سرانه فضای آموزشی را به هشت مترمربع برسانیم. وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این سرانه از ظرفیت و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز که همواره یاری‌گر ما بوده‌اند بهره خواهیم برد.

نوری با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی استان‌ها گفت: البرز به واسطه مهاجرت‌هایی که طی سال‌های گذشته به آن صورت گرفته دچار تراکم جمعیتی زیادی است. وی ادامه داد: به همین دلیل به واسطه حضور جمعیت دانش‌آموزی بالا با کمبود فضای آموزشی مواجهه هستیم. وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سعی داریم که با اقدامات مختلف فضای آموزشی مورد نیاز این استان را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: امروز دانش‌آموزان ایرانی با وجود بسیاری از محرومیت‌ها شگفتی‌ساز شده‌اند و ثابت کرده‌اند که محرومیت محدودیت نیست. نوری تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی با کمک معلمان خود توانسته‌اند در پنج المپیاد مهم جهانی جایگاه چهارم دنیا را کسب کنند. وی متذکر شد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز از ابتدای تأسیس به عنوان یک نهاد مردمی گام‌های بلندی در مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی برداشته‌اند..

.


بازنشر از : مهر

یوسف نوری

وزارت آموزش و پرورش

شهرستان کرج