مهران محمدی امین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم در بازه زمانی مورد نظر روند اخذ ویزای زائران تکمیل شود.

1403\02\04 06:35:06


صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم در بازه زمانی مورد نظر روند اخذ ویزای زائران تکمیل شود.

طبق سهمیه‌ای که عربستان سعودی برای کشورمان تعیین کرده، قرار است امسال 87 هزار و 550 زائر و عوامل اجرایی، با 5 هواپیما به سرزمین وحی مشرف شوند.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اعلام کرد که تاکنون بیش از 82700 زائر برای حج 1403 ثبت نام کرده‌اند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه کرده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با اشاره به روند معاینات زائران حج پیش رو،گفت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و تنها 143 نفر رد شدند. 

به گزارش تسنیم، 24 اردیبهشت ماه نخستین گروه از زائران حج تمتع عازم سرزمین وحی خواهند شد و از نیمه تیرماه عملیات بازگشت آنها به کشور آغاز می‌شود. 

.

.


بازنشر از : منبع: تسنیم