مهران محمدی امین

خراسان رضوی شهرستان تربت حیدریه مانور زلزله تربت حیدریه ـ معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: بیست

1401\09\08 17:24:44


مانور زلزله در مدارس تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت حیدریه ـ معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در مدارس شهرستان تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موسوی پیش از ظهر سه شنبه در مانور سراسری زلزله در دبیرستان سهیلی تربت حیدریه اظهار کرد: همزمان با سرتاسر کشور، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» به صورت نمادین برگزار شد.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه افزود: در بخش زلزله هنوز باید اقدامات زیادی از جمله مقاوم‌سازی منازل مسکونی، تقویت ساختارهای قدیمی و اصلاح بافت فرسوده به صورت سیستماتیک و نظام‌مند انجام تا شاهد ایجاد بحران غیرقابل کنترل نباشیم. وی اظهار کرد: در عین حال مهمتر و بهتر از تمام این اقدامات انجام بیمه منازل مسکونی و تجاری توسط مالکان است. افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در پیوند زلزله حجت صالحی، مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از اجرای مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در پیوند زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه با بیان اینکه مانور امروز توسط ۴۵ هزار نفر دانش‌آموز در ۲۸۰ مدرسه برگزار شد، افزود: پناه‌گیری، خونسردی و آموزش‌های مانور زلزله باید جدی گرفته شود و هر کس باید به وظیفه خود به درستی عمل کند. .


بازنشر از : مهر

خراسان رضوی

شهرستان تربت حیدریه

مانور زلزله