مهران محمدی امین

سرمایه گذار جوان تهرانی در درخواستی رسانه ای از رئیس قوه قضائیه خواست تا به پرونده مشکوک و شائبه دار او وارد شود.

1401\05\26 01:31:22


آقای اژه ای با ورود به پرونده «مریوانی» فساد زیادی کشف می شود

سرمایه گذار جوان تهرانی در درخواستی رسانه ای از رئیس قوه قضائیه خواست تا به پرونده مشکوک و شائبه دار او وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمدرضا مریوانی 42 ساله، شاغل در امر تجارت و سرمایه گذاری و مدیر شرکت آتیه سازان عرصه تجارت (این شرکت به شماره ثبت ۳۸۹۳۷۲ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۳۹۹۳۱۷  فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده است) در سال 1399 با شکایت فردی به نام ع-ج شاغل در کار ساخت و ساز مسکن به اتهام کلاهبرداری از سوی دادسرای ناحیه سه تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد. مریوانی می گوید: ماجرا از این قرار است که ع-ج در تاریخ 20 آذرماه 1398 در ازای صلح نامه ای با شرکت آتیه سازان عرصه تجارت (به شماره 110/13980920/ج ع) مورخ 20/09/1398 حواله پیش خرید مشروط (به قید امانت) 5034 تن انواع میلگرد به ارزش تقریبی 24 میلیارد تومان دریافت می کند.

در ذیل این حواله آمده است که ع-ج حق هیچگونه نقل و انتقال و واگذاری این حواله را بدون اجازه مکتوب و مهر و امضای شرکت آتیه سازان عرصه تجارت ندارد. که ع-ج با دست خط خود ذیل حواله را امضا کرده و نوشته این حواله به قید ضمانت تحویل گردید. نامبرده در ازای دریافت این حواله وفق قراردادی تحت عنوان (صلح معوض) در تاریخ 20 آذرماه 1398 متعهد می شود تا6 دانگ از 3 پلاک زمین دارای مجوز ساخت 5 طبقه تجاری در استان البرز (کرج و ساوجبلاغ) در قالب سند رسمی به شرکت آتیه سازان عرصه تجارت واگذار کند. که این مصالحه (دریافت حواله در ازای زمین تجاری) در قرارداد ذکر شده است.

همچنین در این قرارداد آمده است که باید ع-ج 30 درصد از ارزش مال الصلح این قرارداد را به ارزش 6 میلیارد تومان به حساب محمدرضا مریوانی نزد بانک تجارت واریز کند. داستان از آنجایی آغاز می شود که ع-ج به جای انتقال سند زمین وکالت فروش به شرکت آتیه سازان عرصه تجارت می دهد و این اقدام موجب می شود که استعلامات لازم رخ ندهد. شرکت آتیه سازان هم طی اظهارنامه ای در تاریخ 17 بهمن ماه 1398 به شماره 139820001007123 به ع-ج و وکیل ایشان می گوید باید متعهد به اجرای مفاد قرارداد باشید و سند رسمی را به صورت قطعی انتقال دهید. و در تاریخ 19 خرداد 1399 دوباره اظهار نامه دیگری ارسال می شود. محمدرضا مریوانی در اوایل سال 1399 به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان گاندی تهران بستری و تحت عمل جراحی قرارمی گیرد و در همین حین ع-ج به دلیل کلاهبرداری از مریوانی از طریق دادسرای ناحیه 3 شکایت می کند.

او در شکایت خود عنوان کرده که باید حواله کارسازی شود. مریوانی طی لایحه ای به دادسرا می گوید که بستری شده و تحت درمان است و دادسرا می تواند از طریق پزشکی قانونی موضوع را دریابد. که به ادعای مریوانی رئیس شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه 3 ونک 50 درصد از حواله های شرکت آتیه سازان عرصه تجارت به ارزش ریالی 32.5 میلیاردتومان را بر خلاف مفاد قرارداد (مفاد قرارداد صلح معوض و حواله) به فردی به نام (ی-س) می فروشد. و شخص بازپرس ذیل آن را بعنوان یک قرارداد با سربرگ دادسرا امضا می کند.

که این اقدام بدون حضور مریوانی و بدون امضای او انجام شده است. نکته دیگر آنکه مریوانی می گوید: ع-ج از نزدیکان یکی از مسئولان دادگستری تهران است که از رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی به این تظلم خواهی را دارم. دلیل آنکه به خبرنگار ضدفساد مراجعه کردم آن است که چندین بار درخواست خود را به مسئولان دادم اما هیچ کس هیچ اقدامی انجام نداد. مریوانی گفت: بیش از ۶۰۰ روز در بالاترین و بیشترین محدودیت ها و فشار ها و تهدیدات بودم.

و بیش از ۴۰ بار مکاتبه مستقیم با  سران سه قوه و رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی و دادستان کل کشور و ریاست دادگستری کل استان تهران داشتم اما نتیجه ای نداشت. سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد این گزارش را بر اساس رسالت خبرنگاری وفق قانون مطبوعات و اصل آزادی مطبوعات جهت تظلم خواهی یک شهروند بدون عنوان مجرمانه منتشر می کند تا رئیس قوه قضائیه دستورات لازم را صادر نماید.  . .


بازنشر از : خبرفوری