مهران محمدی امین

اهن الات فولاد شرکت دانش بنیان اولین صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی (CVC) حوزه آهن و فولاد مجوز گرفت.

1401\09\08 17:31:14


اولین صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی (CVC) مجوز گرفت

اولین صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی (CVC) حوزه آهن و فولاد مجوز گرفت.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و دانش بنیان کشور در حوزه معدن و افزایش همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در زمینه سرمایه گذاری از طریق مشارکت، مجوز صندوق خطرپذیر شرکتی (CVC) را از کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری دریافت نمود.

در ششمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان مورخ ۱۶ آبان ۱۴۰۱، اعضای کارگروه با درخواست مجوز تأسیس صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی سنگ آهن موافقت کردند. مجوز این صندوق به عنوان چهارمین صندوق خطرپذیر شرکتی در کشور و اولین CVC حوزه آهن و فولاد در کشور در ۲۵ آبان ۱۴۰۱ صادر شد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC)، به دلیل مزایایی که برای شرکتهای لنگر، که در واقع همان بنگاه‌های بزرگ Big Company در حوزه سرمایه گذاری هستند، دارد در جهت سرمایه گذاری در طرح‌های مرتبط با زمینه کاری شرکت، بنگاه‌های کوچک و متوسط کسب‌وکار (SMEها) و شرکت‌های دانش‌بنیان در کانون توجه قرار گرفته‌اند؛ به طوری‌ که اکثر شرکت‌های بزرگ در راستای حمایت از تولید ملی، اشتغال‌زایی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش گام‌های مهمی در جهت ایجاد و تأسیس چنین صندوق‌هایی برداشته‌اند.

صندوق خطرپذیر شرکتی سنگ آهن به عنوان یکی از ارکان و بازوهای سرمایه گذاری در حوزه نوآوری و بومی سازی شرکت خواهد بود و می‌تواند کمک شایانی در پیشبرد اهداف شرکت داشته باشد. اخذ مجوز این صندوق با کمک فعالانه صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و با همکاری مشاور بومی سازی و مدیریت نوآوری شرکت و همچنین پیگیری، پشتیبانی و حمایت مجدانه مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت صورت پذیرفته است.. .


بازنشر از : مهر

اهن الات

فولاد

شرکت دانش بنیان