مهران محمدی امین

مدیرعامل ایران خودرو گفت: برنامه ایران خودرو برای امسال صادرات هفت هزار دستگاه خودرو به کشور عراق است.

1401\05\25 18:56:09


ایران خودرو هنوز نیازهای داخل را برطرف نکرده به دنبال بازار صادراتی است

مدیرعامل ایران خودرو گفت: برنامه ایران خودرو برای امسال صادرات هفت هزار دستگاه خودرو به کشور عراق است.

مهدی خطیبی گفت:  به منظور دست‌یابی به اهداف افزایش تولید، صادرات به غرب آفریقا، آسیای میانه، ترکمنستان، آذربایجان، عراق، سوریه، ونزوئلا، شمال آفریقا و به زودی به روسیه، خواهیم داشت. 

او گفت: ایران‌خودرو نه تنها هیچ مخالفتی با واردات خودرو ندارد، بلکه به احترام تجارت آزاد و رقابتی، کاملا موافق واردات است، چرا که قطعا رقابت، به افزایش کیفیت کار ما کمک می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد در حال حاضر دارای رتبه بالایی نیستیم، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قطعا در سال ۱۴۰۳ اوضاع بسیار متفاوت خواهد بود.

او گفت: ایران خودرو با مشارکت شریک آذربایجانی سایت مونتاژی در کشور آذربایجان داشته و همکاری‌ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد و دو طرف از این همکاری رضایت دارند.

خطیبی گفت: همکاری با کشور‌های حاشیه خلیج فارس را در دستور کار خواهیم داشت و در حال حاضر دفاتر مستقر در آن مناطق داریم و مشغول مراودات هستیم.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، در سال‌های گذشته، صادرات قابل توجهی به کشور عراق صورت گرفته است، برنامه ایران خودرو برای امسال صادرات هفت هزار دستگاه خودرو به این کشور است که شامل تارا و دنا نیز می‌شود.

او گفت: صادرات به بازار روسیه از برنامه‌های مورد توجه ایران خودرو است و تاکنون کلینیک‌هایی برای برخی محصولات در این کشور برگزار شده و در هفته آینده نیز نمایشگاهی مربوط به صنعت قطعه سازی و خودروسازی در این کشور برگزار می‌شود که ایران خودرو نیز با محصولات خود در آن حضور خواهد داشت.

خطیبی گفت: در افق ۱۴۰۳ روسیه از بازار‌های صادراتی ما خواهد بود و از امسال صادرات به این کشور آغاز خواهد شد.

همه این وعده ها در حالیست که عمده محصولات این شرکت به صورت قرعه کشی و به سختی به دست مردم می‌رسد.

در قرعه کشی اخیر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بیش از ۶ میلیون متقاضی خودرو ثبت نام کردند در حالی که تنها ۷۶ هزار و ۷۰۰ خودرو از سوی خودروسازان عرضه شد.

حال باید منتظر ماند و دید که این وعده ها از تولید تا صادرات تا چه حدی عملیاتی می‌شود.

. .


بازنشر از : منبع: باشگاه خب