مهران محمدی امین

تورم پول اقتصاد ایران این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند اقتصاد کلان ۱۴ عضو باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌های جهان در حالی سال ۲۰۲۴ را

1403\02\06 14:50:09


این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند

این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند اقتصاد کلان ۱۴ عضو باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌های جهان در حالی سال ۲۰۲۴ را آغاز کرده‌اند که سهمی حدود ۰.۴۴ درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند؛ ثروتی که مجموع آن بالغ بر ۴۵۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ اعلام شده است.

، در دنیای امروز جایگاه و امکاناتی وجود دارد که فقط با پول می توان خرید، مانند عضویت در باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری جهان؛ امکانی که تنها در صورت داشتن ثروتی چند میلیارد دلاری برای هر فرد محقق خواهد شد.

باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری جهان را طبقه نخبه‌ای از میلیاردرهایی که دارای ثروت ۱۲ رقمی هستند، تشکیل می دهند و امسال ۱۴ نفر در سراسر جهان واجد شرایط حضور در این باشگاه شناخته شدند که بسیاری از آنها با راه‌اندازی شرکت‌های فناوری به این ثروت هنگفت دست پیدا کردند. این تعداد در مقایسه با شش سال گذشته و تنها در یک مورد نسبت سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است. به گزارش اقتصادنیوز، براساس گزارش اخیر فوربس، میلیاردرهای جهان ۱۲۰ درصد ثروتمندتر از یک دهه قبل شده اند، اما این ۱۴ نفر که دارایی آنها ۲۵۵ درصد افزایش یافته، بسیار بهتر از میانگین سایر میلیاردرهای جهان عمل کرده اند.

۱۴ عضو باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌های جهان، در مجموع ۲ تریلیون دلار ثروت دارند و بدین ترتیب ۰.۵ درصد از تعداد ۲۷۸۱ میلیاردر جهان، صاحب حدود ۱۴ درصد از کل ثروت میلیاردرهای جهان هستند. این در حالیست که چندی پیش ۱۰۰ میلیارد دلار حتی برای مجموعه میلیاردرها دور از دسترس به نظر می‌رسید. در سال ۱۹۸۷، زمانی که فوربس اولین رتبه بندی ثروت جهانی خود را منتشر کرد، فقط دو سرمایه دار ژاپنی بودند که بیش از ۱۰ میلیارد دلار ثروت داشتند.

(حدود ۲۷ میلیارد دلار به نرخ امروز، مبلغی که در فهرست ۲۰۲۴ در رتبه ۶۹ قرار می گیرد.) ثروتمندان جهانچند درصد ثروت جهان در اختیار اعضای باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری است؟ سهم دارایی ۱۴ عضو باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری از ثروت کل جهان چقدر است؟ این سوالی است که پاسخ آن را می‌توان از گزارش ارائه شده توسط بانک کردیت سوئیس و شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی UBS پیدا کرد. براساس تجزیه و تحلیل ثروت پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر که توسط بانک کردیت و UBS انجام شده است، مجموع ثروت افراد صاحب ثروت جهان تا پایان سال ۲۰۲۲، به ۴۵۴ تریلیون دلار رسیده است. این در حالیست که مجموع ثروت اعضای باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری جهان، بالغ بر دو تریلیون دلار است و بدین ترتیب می توان گفت این ۱۴ نفر حدود ۰.۴۴ درصد از ثروت کل افراد صاحب ثروت جهان (با مبنا قرار دادن آمار بانک سوئیسی) را در اختیار دارند.

برنارد آرنو، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان هم نسبت به ثروت افراد صاحب ثروت جهان ۰.۰۵۱ درصد، سهم دارد. همچنین براساس این گزارش، حدود ۵۴ میلیون، میلیونر در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ حضور داشتند که میانگین ثروت هر بزرگسال ۸۴۷۱۸ دلار بوده است.. .


بازنشر از : خبرآنلاین

تورم

پول

اقتصاد ایران