مهران محمدی امین

محسن زنگنه فرمانداری مشهد شهرستان تربت حیدریه مجلس شورای اس یک نماینده مجلس گفت:

1401\06\09 15:24:06


بر انتخابات اتحادیه‌ها نظارت بیشتری شود

یک نماینده مجلس گفت: از اصناف، اتاق ایران، فرمانداری و استانداری مشهد می خواهیم نسبت به انتخابات اتحادیه ها نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای مشورتی زعفران کاران خراسان، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در جاهای زیادی می‌بینیم که قانون را با توجیهات مختلف دور می‌زنند؛ به عنوان مثال در زمان انتخابات، بعضاً دیده شده که افراد، واحد صنفی خود را که در زیر مجموعه اتحادیه‌ای بوده آن را با ترفندهای مختلف به اتحادیه دیگر منتقل می‌کنند تا بتوانند مجدداً کاندیدا شده و عضو هیئت مدیره اتحادیه موردنظرشان شوند و از این تخلفات قانونی و دور زدن‌های قانون را به وفور شاهدیم.

وی افزود: متاسفانه ظلم‌های زیادی به صنعت زعفران کشور و زعفران کاران توسط باند خاصی که هیچ سابقه‌ای در حوزه زعفران ندارند و سالهاست با ترفندهای مختلف حوزه زعفران را در اختیار خود گرفته و به یک مافیا در این حوزه تبدیل شدند شده است و من شنیدم که خود این انتخابات نیز قرار است در مکانی برگزار شود که به طیف خاصی متعلق است که حتماً دستگاه‌های نظارتی و فرمانداری مشهد باید به این موضوع ورود کرده و نظارت‌های لازم را انجام دهند. این نماینده مجلس تاکید کرد: ضمن اینکه ما معتقدیم برای خوب شدن اوضاع و احوال زعفران و زعفران کاران در کشور و تنها راه نجات، این است که جوان‌ها به میدان بیایند و اجازه ندهند این باند مافیا که سال‌ها با ترفندهای مختلف و اِعمال قدرت و لابی‌گری توانسته در این حوزه ماندگار شود دیگر نتواند این مسند را از آنِ خود نگه دارد. نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه نظارتی بر تخلف پیش رو در انتخابات اتحادیه زعفران کاران مشهد که در تاریخ سیزدهم شهریور ماه برگزار می‌شود و اعضایی که دو دوره متوالی عضو بودند و دوباره تایید صلاحیت شدند، می‌شود؟ توضیح داد: این موضوع را از نظر قانونی در مجلس رصد و پیگیری می‌کنیم و به صورت مکتوب از مجموعه‌ی اصناف، اتاق ایران، فرمانداری و استانداری مشهد می‌خواهیم که نسبت به این موضوع حساس بوده و نظارت کافی را داشته باشند.

زنگنه خطاب به مدیران صمت شهرستان‌ها هشدار داد: متاسفانه بعضاً دیده شده که آنها در انتخابات اصناف به شکل‌های مختلف دخالت می‌کنند و یا اثر گذاری دارند که همه اینها خلاف قانون است. وی ادامه داد: موارد مستندی به دست ما رسیده که این موارد از طریق مراجع ذیربط خود پیگیری خواهد شد و به هیچ عنوان مدیران صمت و مدیران دولتی حق دخالت و یا همراهی با اعضای فعلی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف را به ویژه در برهه‌ای که نزدیک به انتخابات هستیم را ندارند چون شائبه دخالت و اثرگذاری در انتخابات به وجود می‌آید و البته همه این موارد را ما پیگیری می‌کنیم و در صورت احراز تخلف، از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و مراجع ذیربط پیگیری خواهیم کرد. زنگنه تاکید کرد: در مورد انتخابات اتحادیه زعفران کاران مشهد که روز سیزدهم‌شهریور ماه برگزار می‌شود نیز، حتماً با فرمانداری مشهد، استانداری و اداره کل صمت استان صحبت می‌کنیم که این موضوع را بررسی کنند و اگر موارد خلاف قانون در این قضیه وجود داشت به وظیفه خود عمل کنند..

.


بازنشر از : مهر

محسن زنگنه

فرمانداری مشهد

شهرستان تربت حیدریه

مجلس شورای اس