مهران محمدی امین

بیت کوین، حمایت مناسبی را در حدود سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار کسب کرده که باعث گمانه‌زنی‌هایی در مورد بازگشت احتمالی روند قیمت آن شده است.

1402\03\19 05:38:08


حمایت بیت کوین در نزدیکی سطح ۲۶ هزار دلار . اصلاح بیشتری در راه است؟

بیت کوین، حمایت مناسبی را در حدود سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار کسب کرده که باعث گمانه‌زنی‌هایی در مورد بازگشت احتمالی روند قیمت آن شده است.

سطح حمایت اخیر بیت کوین با وجود الگوهای کندلی قابل توجه و حمایت شاخص‌های تکنیکال، نشان‌دهنده تضعیف احتمالی احساسات نزولی معامله‌گران است.

با این حال، بازار همچنان نامطمئن است و ارزیابی اینکه آیا بیت کوین می‌تواند دوباره حرکت صعودی داشته باشد و به مسیر خود ادامه دهد، کمی دشوار است.

گفتنی است، در شرایط کنونی بازار کریپتو، نتیجه شکایت sec از دو صرافی مهم و بزرگ این بازار، می‌تواند نااطمینانی و ریسک نوسانات قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را افزایش دهد که این موضوع به ضرر سرمایه‌گذاران خواهد بود.

ezgif-2-925c25340e

پیش بینی قیمت بیت کوین

در ابتدای امروز، بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو بازار، حمایتی در حدود سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار کسب کرد.

در بازه زمانی ساعتی، تشکیل کندل‌های دوجی و کندل چکشی را مشاهده می‌کنیم که نشان‌دهنده روند نزولی ضعیف و فرسودگی بالقوه در بین فروشندگان است.

این موضوع، اهمیت سطح 26 هزار و 200 دلار را به‌عنوان حمایت اصلی بیت کوین تقویت می‌کند. با این حال، بین شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص‌(MACD) واگرایی وجود دارد.

شاخص RSI نیز در حال حاضر در منطقه فروش اشباع قرار دارد، در حالی که شاخص MACD در منطقه خرید باقی مانده است. علاوه بر این، میانگین متحرک نمایی 50 روزه به عنوان مقاومت در اطراف سطح 26 هزار و 500 دلار عمل می‌کند و بر بیت کوین فشار وارد می‌کند.

بنابراین، انتظار برای شکست از محدوده فعلی محتمل خواهد بود.

اگر قیمت بیت کوین به زیر سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار برسد، قیمت ممکن است روند نزولی خود را تا سطح ۲۵ هزار و ۴۰۰ دلار ادامه دهد. شکست کامل سطح مذکور می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای فروشندگان ایجاد کند و به طور بالقوه قیمت را به سمت سطح ۲۴ هزار و ۷۵۰ دلار سوق دهد.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین بتواند بالای سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار باقی بماند، قیمت می‌تواند سطوح مقاومت بعدی خود را در سطح ۲۷ هزار دلار و سپس ۲۷ هزار و ۴۰۰ دلار هدف قرار دهد. با این حال، شکست مقاومت ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلاری برای این سناریو مهم خواهد بود.

الگوهای کندل استیک فعلی قیمت، از جمله کندل چکشی اخیر، نشان دهنده عدم اطمینان سرمایه‌گذاران در مورد روند این ارز دیجیتال است.

بنابراین، انتظار و نظارت برای هر رویداد اساسی که می‌تواند بر آینده قیمت تاثیر بگذارد، ضروری است.

. .


بازنشر از : منبع: تجارت نیو