مهران محمدی امین

قیمت مسکن مسکن بازار مسکن تهران خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی مسکندرحالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی

1403\01\28 20:25:09


خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی

خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی مسکندرحالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.

به گزارش خبرآنلاین، ناترازی شدید تولید و عرضه مسکن طی سال‌های گذشته باعث شده تا روند افزایش قیمت مسکن به واسطه تقاضای بالا همچنان ادامه داشته باشد.

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران به ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان افزایش یافته است. روند صعودی قیمت مسکن باعث شده تا تقاضا برای مسکن به سمت شهرهای اطراف تهران به ویژه دو شهر جدید پرند و پردیس هدایت شود. در این شهرها واحدهای مسکن مهر (حدود ۲۰۰ هزار واحد) ساخته و بخش اعظم آن به مالکان تحویل شده است.

واحدهای مسکن مهر بسته به متراژ آنها در این دو شهر بین ۱.۳ میلیارد تا حدود ۳ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود. در رابطه با واحدهای نهضت ملی مسکن ۲۰۴۳ واحد در شهر پردیس و حدود ۳۳۵۰۰ واحد در شهر جدید پرند با پیشرفت متوسط ۲۵ درصدی در حال ساخت است. در این شرایط و با توجه به آنچه در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها توسط برخی بنگاه‌های املاک در حال انجام است.

معامله امتیاز این واحدها در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی همواره بر غیرقانونی بودن این کار تاکید کرده و هشدارهایی در این رابطه داده‌اند.. .


بازنشر از : خبرآنلاین

قیمت مسکن

مسکن

بازار مسکن تهران