مهران محمدی امین

اقتصاد نیوز/ بورس تهران یک هفته منفی دیگر را هم پشت سر گذاشت. در این هفته هم تمام شاخص های مهم بازار سهام افت کردند.

1402\03\12 00:23:04


سرسره بازی بورس؛ ارزش معاملات کم شد

اقتصاد نیوز/ بورس تهران یک هفته منفی دیگر را هم پشت سر گذاشت. در این هفته هم تمام شاخص های مهم بازار سهام افت کردند.

اقتصاد نیوز/ بورس تهران یک هفته منفی دیگر را هم پشت سر گذاشت.

در این هفته هم تمام شاخص های مهم بازار سهام افت کردند. طی 5 روز معاملاتی این هفته، بازار سهام وضعیت خوبی نداشت و با کاهش مواجه شد. این کاهش حتی متوجه نمادهای کوچک بازار هم شده و علاوه بر شاخص سازها، حالا نمادهای کوچک نیز در حال اصلاح هستند. البته با توجه به میزان افت شاخص های مختلف می توان گفت که میزان افت نمادهای کوچک، بیشتر از افت شاخص سازها شده است.طی این هفته شاخص کل بورس حدود 75 هزار واحد معادل 3.19 درصد افت کرد.

شاخص هم وزن نیز با افت 27 هزار واحدی، 3.46 درصد کاهش یافت. شاخص فرابورس هم منفی بود و با کاهش 869 واحدی، معادل 2.95 درصد افت کرد.  بازار در کل روند نزولی بورس هنوز به پایان نرسیده و این هفته هم یک افت دیگر برای شاخص های بازار سهام به ثبت رسید.   ارزش معاملات دوباره کم شدارزش معاملات خرد در بازار سهام طی این هفته بسیار کاهش یافت. تا همین چند هفته قبل، ارزش معاملات به بالای 20 هزار میلیارد تومان در روز هم رسیده بود، اما طی این هفته، در 3 روز ارزش معاملات کمتر از 9 هزار میلیارد تومان ثبت شد.در روزهای شنبه و یکشنبه ارزش معاملات به ترتیب 10300 و 10400 میلیارد تومان بود.

اما پس از آن ارزش معاملات به کمتر از 9 هزار میلیارد تومان رسید.دوشنبه و سه شنبه ارزش معاملات خرد حدود 8900 میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه هم کمترین رقم معاملات روزانه با عدد 8600 میلیارد تومان به ثبت رسید.خروج پول سنگیناین هفته و در طی 5 روز معاملاتی، سرمایه گذاران حقیقی 3 روز پول از بازار خارج کردند و 2 روز هم پول جدید به بازار بردند. در دو روز اول معاملات پول سنگینی از بازار خارج شد. شنبه رقم خروج پول 1200 میلیارد تومان بود و یکشنبه هم 2100 میلیارد تومان دیگر پول از بازار بیرون رفت.در روزهای دوشنبه و سه شنبه به ترتیب 130 و 60 میلیارد تومان پول به بازار تزریق شد که در مقابل خروج پول دو روز قبل از آن عدد ناچیزی بود.

در نهایت در روز چهارشنبه هم دوباره خروج پول اتفاق افتاد که حقیقی ها حدود 770 میلیارد تومان پول از بازار بیرون بردند. در مجموع می توان گفت که طی این هفته پول سنگینی از بازار خارج شد.فروشندگان قوی نیستندمثل سایر موارد، در بخش شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز این هفته تلاطم زیادی وجود داشت. این شاخص در روز اول هفته عدد 1.17 را ثبت کرد.

پس از آن در روز یکشنبه افت سنگینی در این شاخص اتفاق افتاد و عدد آن به 0.79 رسید.در روزهای دوشنبه و سه شنبه این شاخص اعداد 1.11 و 1.34 را ثبت کرد که قابل قبول بود. در روز چهارشنبه هم این شاخص به عدد 1 رسید که قدرت کاملا برابر خریداران حقیقی و فروشندگان حقیقی را نمایش می دهد.. .


بازنشر از : آخرین خبر