مهران محمدی امین

بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا سکه بهار آزادی کاهش قیمت ها گرانی بازار تهران سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳

1403\01\07 03:28:06


سقوط قیمت طلا آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳

سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳ بازرگانیقیمت طلا برای امروز اعلام شد، قیمت طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۲۳۵هزار تومان رسید.​​​​​​

، امروز (دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳) تا لحظه تنظیم این خبر، نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزادی هرکدام ۱۰۰ تومان و هرگرم طلا ۱۸ عیار با ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافت.

در گزارشی نوشت: تمام طرح بهار آزادی ۳۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان و همچنین قیمت نیم سکه ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. هرگرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه پارسیان در جدول زیر اعلام شده است.

عیار طلا چیست؟ عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها است. هر چند که برای سایر مواد هم به کار می‌رود. عیار طلا معمولاً از واحد کامل ۲۴ بیان می‌شود.

برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلا، و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است. در ایران معمولاً از عیار ۱۸ استفاده می‌شود و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته می‌شوند اما تولید طلا با عیار پایین‌تر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز است و عرضه آن در بازار داخل ممنوع است. عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود.

در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند. اونس طلا چیست؟ اونس، واحد اندازه‌گیری وزن است که برای فلزات گرانبها و نیز برای سایر اجسام به کار می‌رود و آن را با نماد oz1 نشان می‌دهند. اونس معمولی در اوزان بین الملی برابر است با یک شانزدهم پوند یا ۴۰۰ ارزن که در سیستم متریک مساوی می‌شود با ۲۸.۳۴۹۵۲۳۳۶۰۵ گرم.

اونس در آمریکا بسیار رایج است به گونه‌ای که خرید و فروش طلا بین مردم معمولی جامعه براساس واحد وزن اونس صورت می‌گیرد. واحد اونس برای فلزات گران قیمتی مانند طلا ، نقره، پلاتین، رودیم و پالادیم نیز استفاده می‌شود. واحد اونس که برای طلا در معاملات استفاده می‌شود؛ معادل ۳۱.۹۲۹۶ گرم است.

۲۲۳۲۲۵. .


بازنشر از : خبرآنلاین

بازار طلا و ارز

سکه و طلا

بازار جهانی طلا

سکه بهار آزادی

کاهش قیمت ها

گرانی

بازار تهران