مهران محمدی امین

بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا سکه بهار آزادی کاهش قیمت ها دلار قیمت دلار ارز بازار تهران بانک مرکزی جمهوری اسلامی قیمت سکه رکورد زد/ سود عجیبی که به جیب خریداران طلا ر

1403\01\03 03:07:08


قیمت سکه رکورد زد سود عجیبی که به جیب خریداران طلا رفت

قیمت سکه رکورد زد/ سود عجیبی که به جیب خریداران طلا رفت بازرگانیعملکرد یک‌ساله سال ۱۴۰۲ این‌گونه رقم خورد: قیمت طلا ۱۸.۸ درصد و سکه ۱۵.۱ درصد گران شد.

بازار طلا و سکه یک‌سال عجیب را سپری کرد.

در حالی که در نیمه اول سال قیمت طلا ۱۲.۲ درصد و قیمت سکه ۱۷.۹ درصد کاهش پیدا کرد، اما در نهایت با افزایشی عجیب در پایان سال، عملکرد یک‌ساله سال ۱۴۰۲ این‌گونه رقم خورد: قیمت طلا ۱۸.۸ درصد و سکه ۱۵.۱ درصد گران شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که طلا در روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ با قیمت ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرد و در پایان شهریور به قیمت ۲ میلیون ۳۱۷ هزار تومان کاهش پیدا کرد، اما در پایان سال ۱۴۰۲ تا سطح ۳ میلیون و ۲۵۳ هزار تومان افزایش قیمت داشت. قیمت هر قطعه سکه امامی هم که در ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رفت، در نیمه شهریور به قیمت ۲۷ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان رسید، اما در پایان سال تا سطح ۳۸ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان بالا رفت.

البته در روز پایانی سال رقم ۳۹ میلیون تومان را هم در لحظاتی به خود دید. مشروح گزارش وضعیت طلا و سکه را (اینجا) بخوانید. ۲۲۳۲۲۵.

.


بازنشر از : خبرآنلاین

بازار طلا و ارز

سکه و طلا

بازار جهانی طلا

سکه بهار آزادی

کاهش قیمت ها

دلار

قیمت دلار

ارز

بازار تهران

بانک مرکزی جمهوری اسلامی