مهران محمدی امین

خرید مسکن مهر تقریبا یک دهه بعد از پایان دولت محمود احمدی‌نژاد به‌خاطر صرفه اقتصادی محبوب شده است. واحد‌هایی که معمولا بیرون از شهر ساخته شدند و با وجود اینکه زمان زیادی از عمر بن

1401\05\29 21:17:15


قیمت مسکن مهر؛ از پردیس و هشتگرد تا رشت و شیراز

خرید مسکن مهر تقریبا یک دهه بعد از پایان دولت محمود احمدی‌نژاد به‌خاطر صرفه اقتصادی محبوب شده است. واحد‌هایی که معمولا بیرون از شهر ساخته شدند و با وجود اینکه زمان زیادی از عمر بنا آن‌ها نمی‌گذرد، اما با قیمت کمتری معامله می‌شوند.

آمار‌های رسمی کف قیمت آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت را متری ۲۰ میلیون تومان نشان می‌دهد درحالی که در شهر‌هایی مثل هشتگرد و صفادشت که در استان تهران قرار دارند، با کمتر از نصف این بودجه امکان خرید واحد‌های مسکن مهر وجود دارد.

اطلاعات گوگل نشان می‌دهد علاوه بر شهر‌های اطراف تهران، خریداران مسکن در رشت، شیراز و اصفهان چند و، چون واحد‌های مسکن مهر را جست‌وجو می‌کنند.

قیمت مسکن مهر پردیس؛ حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون

به گزارش فرارو، قیمت مسکن مهر پردیس معمولا در فاز‌های هشت و ۱۱ نسبت به سایر فاز‌ها کمتر است. دلیل این موضوع دور بودن فاز‌های هشت و ۱۱ از مرکز شهر عنوان می‌شود، اما همین دو فاز نسبت به سایر مناطق پردیس، فاصله کمتری با تهران دارند. در فاز هشت و ۱۱ بین آپارتمان‌های مسکن مهر که آماده شدند، کف قیمت از حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

مثل واحد ۸۶ متری در فاز ۱۱ که مالک قیمت را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته است. یعنی متری ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. این واحد نوساز محسوب می‌شود و با آسانسور، انباری و پارکینگ به‌فروش می‌رسد.

در فاز هشت یکی از واحد‌های مسکن مهر را یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان می‌فروشند. این یکی ۱۰۵ متری و نوساز است و ارزش هر متر آن را باید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بدانیم. در فاز هشت مالک یکی از آپارتمان‌های ۱۰۵ متری مسکن مهر، بابت فروش یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.

این واحد نیز امسال تکمیل شده و با امکانات کامل فروخته می‌شود.

قیمت مسکن مهر هشتگرد؛ حداقل ۴۰۰ میلیون

خرید مسکن مهر در شهر هشتگرد می‌تواند کمتر از ۵۰۰ میلیون تمام شود. یکی از آپارتمان‌های ۶۰ متری مسکن مهر در این شهر با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان آگهی شده که ارزش هر متر آن را باید ۶.۸ میلیون تومان بدانیم. دو سال از عمر بنا این واحد که در طبقه اول ساخته شده، می‌گذرد.

یکی دیگر از واحد‌های مسکن مهر در شهر هشتگرد ۵۲۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد ۷۸ متری، سال ۹۹ ساخته شده و با آسانسور و انباری فروخته می‌شود. البته عکس‌های این واحد نشان می‌دهد که به شکل خام یعنی بدون کابینت و کمد‌ها فروخته می‌شود.

فروشنده مسکن مهر ۹۵ متری در هشتگرد، ۵۵۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهد. این واحد سال ۱۴۰۰ تکمیل شده و با امکانات کامل مثل آسانسور، انباری و پارکینگ به خریدار تحویل داده می‌شود.

قیمت مسکن مهر در شیراز؛ حداقل ۴۵۰ میلیون

قیمت مسکن مهر در شیراز از حدود ۵۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. یکی از ارزان‌ترین واحد‌های مسکن مهر در شیراز با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان آگهی شده و طبق اطلاعاتی که مالک ارائه کرده، خریدار باید چیزی حدود ۱۳ میلیون تومان دیگر به عنوان وام پرداخت کند.

این واحد ۶۵ متری سال ۹۶ تکمیل شده و با امکانات کامل فروخته می‌شود. البته قیمت مسکن مهر در شیراز می‌تواند گاهی به مرز یک میلیارد تومان می‌رسد. مثل واحدی در منطقه شهر صدرا شیراز که قیمت واحد مسکن مهر ۹۰ متری را دقیقا یک میلیارد تومان درنظر گرفتند.

یعنی متری ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. این واحد در طبقه سوم قرار دارد و بدون پارکینگ فروخته می‌شود.

قیمت مسکن مهر در رشت؛ حداقل ۶۰۰ میلیون

خرید مسکن مهر در رشد حداقل ۶۰۰ میلیون تومان بودجه لازم دارد. مالک یکی از ارزان‌ترین واحد‌های مسکن مهر در شهر رشت در ازای ۵۹۰ میلیون تومان حاضر به فروش است.

این واحد ۶۲ متری هفت سال پیش ساخته شده و یک اتاق خواب دارد. آپارتمان ۷۰ متری مسکن مهر در رشت با قیمت ۷۱۰ میلیون تومان یعنی متری ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان آگهی شده است. این یکی پارسال ساخته شده، پارکینگ و انباری دارد، اما بدون آسانسور فروخته می‌شود.

قیمت مسکن مهر در فولادشهر اصفهان؛ کمتر از ۵۰۰ میلیون

قیمت مسکن مهر در فولادشهر اصفهان ممکن است کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

یکی از واحد‌های مسکن مهر در این منطقه اصفهان با قیمت ۴۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که البته به این رقم ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان وام اضافه خواهد شد. این واحد ۸۰ متری سال ۹۷ ساخته شده و با آسانسور و پارکینگ به‌فروش می‌رسد. البته خرید مسکن مهر در فولادشهر اصفهان ممکن است خرج بیشتری داشته باشد.

مثل واحدی ۸۵ متری با دو اتاق خواب که مالک رقم ۵۷۰ میلیون تومان را برای فروش درنظر گرفته است. این واحد سال ۹۸ ساخته شده، انباری ندارد، اما با آسانسور و پارکینگ فروخته می‌شود.

قیمت مسکن مهر در صفادشت؛ حداقل ۴۵۰ میلیون

قیمت مسکن مهر در صفادشت از حدود ۴۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود. شهری که جزو استان تهران محسوب است و یکی از ارزان‌ترین آپارتمان‌های مسکن مهر در این شهر با این قیمت آگهی شده.

این واحد ۶۱ متری پنج سال پیش در طبقه همکف ساخته شده و پارکینگ دارد. البته خرید مسکن مهر در صفادشت گاهی دو برابر این بودجه تمام می‌شود. واحد ۱۰۰ متری در صفادشت با عمر بنا سه سال، ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و علاوه بر این رقم، خریدار باید ۴۰ میلیون تومان هم بابت تسویه وام کنار بگذارد.

قیمت مسکن مهر در شهر‌های مختلف

شهر

متراژ

سن بنا

قیمت

پردیس

۸۶ متر

نوساز

یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان

پردیس

۱۰۵ متر

نوساز

یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان

پردیس

۱۰۵ متر

نوساز

یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان

هشتگرد

۶۰ متر

دو سال

۴۱۰ میلیون تومان

هشتگرد

تبلیغات
نمایندگی زومر
نمایندگی زومر

زومر ایران ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی، تامین و اجرای اتوماسیون خانگی وتعمیر جگ و درب پارکینگ است.

۷۸ متر

دو سال

۵۲۰ میلیون تومان

هشتگرد

۹۵ متر

یک سال

۵۵۰ میلیون تومان

شیراز (شهرصدرا) 

۶۵ متر

پنج سال

۴۵۰ میلیون تومان

شیراز (شهرصدرا) 

۹۰ متر

چهار سال

یک میلیارد تومان

رشت

۶۲ متر

هفت سال

۵۹۰ میلیون تومان

رشت

۷۰ متر

یک سال

۷۱۰ میلیون تومان

اصفهان (فولادشهر)

۸۰ متر

پنج سال

۴۸۰ میلیون تومان

اصفهان (فولادشهر)

۸۵ متر

چهار سال

۴۹۰ میلیون تومان

صفادشت

۶۱ متر

پنج سال

۴۵۰ میلیون تومان

صفادشت

۱۰۰ متر

سه سال

۸۰۰ میلیون تومان

 

.

.


بازنشر از : منبع: فرارو