مهران محمدی امین

قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی شده که این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

1403\01\27 23:03:05


قیمت پیامک ۴ تومان افزایش یافت

قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی شده که این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۳ از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص شد.

طبق جداول بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳ اولین چیزی که در این زمینه پر رنگ است افزایش قیمت پیامک است. براین اساس قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی شده که این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

هزینۀ ارسال پیامک در اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل، رایتل) متفاوت است و بسته به زبان یعنی فارسی یا انگلیسی و البته تعداد کاراکتر پیامک محاسبه می‌شود و هزینه‌ای بین 8.9 تا 27 تومان دارد.

به گزارش «فن‌زی»، براساس جداول بودجه ۱۴۰۳ میزان درآمد دولت از حق امتیاز شبکه و انجام نشدن تعهدات براساس پروانه هم مشخص شده است. طبق اطلاعات این جداول درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل حق‌ امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

تبلیغات
مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

مشاوره مدیریت و توسعه کسب و کار تیارا، ارائه خدمات مشاوره و اجرا در حوزه های مدیریت، فناوری اطلاعات و کسب و کار

درآمد حاصل از حق مالکیت دولت ناشی از مجوزهای صادر شده از سوی شورای عالی فضای مجازی نیز به  ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. همچنین حق استفاده از فرکانس رادیویی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد به دولت می‌‌رساند و درآمد حاصل از شماره‌گذاری مخابراتی یا نامبرینگ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

براساس جداول قانون بودجه، دولت بابت حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته‌شده خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

طبق قانون بودجه دولت درآمد حاصل فروش هولوگرام حامل‌های دیجیتال ۱۰۰ میلیون تومان و درآمد ناشی از خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی را نیز به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

.

.


بازنشر از : منبع: شرق