مهران محمدی امین

مالیات مالیات بر ارزش افزوده فرارمالیاتی مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟ اقتصاد کلانبرخی افراد که اتفاقا درآمد خوبی

1403\01\06 21:18:08


مالیات دهندگان بخوانند! مجازات فرار مالیاتی چیست؟

مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟ اقتصاد کلانبرخی افراد که اتفاقا درآمد خوبی هم دارند گاهی به فکر فرار مالیاتی می افتند و به دنبال راههایی برای دورزدن قانون هستند. غافل از اینکه فرار مالیاتی برای شان دردسرهای زیادی خواهد داشت. یک وکیل دادگستری از عواقب قانونی فرارمالیاتی می گوید.

،دولت ها این حق را برای خود محفوظ نگه داشته اند که بتوانند حساب ها، گردش حساب ها و تراکنش های بانکی اشخاص و شرکت ها را بررسی کرده و اگر متوجه فرار مالیاتی شدند، آن شخص یا شرکت را با مجازات هایی روبرو کنند.

تبلیغات
مشاوره خدمات مالیاتی
مشاوره خدمات مالیاتی

گروه مشاوره و توسعه مدیریت تیارا ارائه خدمات مالیاتی تنظیم و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده - تنظیم و ارسال معاملات فصلی- تنظیم اسناد مربوط به دفاتر کانونی- تحریر دفاتر قانونی- تنظیم اظهارنامه مالیاتی (سالانه)- شرکت در جلسات رسیدگی مالیاتی- تنظیم لوایح دفاعیه جهت اعتراض به برگ تشخیص های مالیاتی - صادره و شرکت در هیات های حل اختلاف به کسب و کارها

محسن بختیاری، وکیل پایه یک دادگستری در این باره گفت: قانون گذار در مواد۱۹۹ به بعد قانون مالیات‌های مستقیم ضمانت اجراها و عواقب ناشی از فرار مالیاتی را مشخص و بدان تصریح کرده که البته حسب مورد نسبت به حقیقی یا حقوقی بودن و حتی سمت اشخاص و نحوه ایصال و وصول و رفتار ارتکابی شخص متفاوت بوده و به نحوی از انحاء متاثر از جایگاه اجتماعی و شهروندی فرد تعیین می‌شود. بختیاری افزود: به عنوان مثال در مواردی که به موجب مقررات وظیفه‌ای به عهده دفاتر اسناد رسمی قرار گیرد، درصورت تخلف، علاوه بر مسئولیت تضامنی سردفتر بامودی در پرداخت مالیات های متعلق مربوط، مشمول جریمه ای معادل ۲۰ درصد آن نیز خواهد بود و در مورد تکرار نیز به مجازات حبس تعزیری درجه ۶ محکوم خواهد شد. تامین سرمایه نوین این حقوقدان ادامه داد: یا اگر مودی با قصد فرار از مالیات و از روی علم و عمد به ترازنامه و سود و زیان یا به دفاتر و اسناد و مدارکی که برای تشخیص مالیات ملاک عمل است و برخلاف حقیقت تهیه و تنظیم شده است استناد کند یا ۳ سال متوالی از تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه و حساب سود و زیان خودداری کند.

علاوه بر جریمه‌ها و مجازات مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم از معافیت‌ها و بخشودگی‌های قانونی در مدت مزبور محروم خواهد شد.. .


بازنشر از : خبرآنلاین

مالیات

مالیات بر ارزش افزوده

فرارمالیاتی