مهران محمدی امین

هفته دولت عسلویه بوشهر هیئت دولت بوشهر- وزیر نفت از پ

1401\06\07 10:09:50


پیش‌بینی کسری گاز در روزهای سرد امسال. مردم دچار مشکل نخواهند شد

بوشهر- وزیر نفت از پیش‌بینی برای کسری گاز در روزهای سرد امسال خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا نگذاریم مردم دچار مشکل و کمبود از نظر تأمین گاز شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی به منظور توسعه تأسیسات پارس جنوبی صورت گرفته و امروز شاهد افتتاح چند پروژه درا ین منطقه خواهیم بود.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم استان بوشهر اضافه کرد: به مناسبت هفته دولت اعضای هیئت دولت در استان‌های مختلف حضور خواهند یافت و در برنامه‌های هفته دولت شرکت می‌کنند. وزیر نفت با اشاره به افتتاح پروژه‌های متنوع در نقاط مختلف استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مردم از برکات این طرح‌ها بهره‌مند شوند. وی با اشاره به اینکه امسال در کشور کمبود گاز در فصل زمستان خواهیم داشت بیان کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نشده بود و باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

اوجی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری کلان در بالادست حوزه صنعت نفت و گاز کشور تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا نگذاریم مردم دچار مشکل و کمبود از نظر تأمین گاز شوند. وزیر نفت صبح دوشنبه به منظور حضور در برنامه‌های هفته دولت به همراه تعدادی از مسئولان وزارت نفت با استقبال مسئولان استان بوشهر وارد فرودگاه عسلویه شد. همزمان با روند رو به افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور، به منظور تکمیل، بهره‌برداری بهینه و تضمین پایداری تولید گاز از تأسیسات میدان مشترک پارس جنوبی، آئین بهره‌برداری رسمی و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح تکمیلی شرکت ملی نفت ایران در شرکت نفت و گاز پارس با حضور جواد اوجی وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری در شهرستان عسلویه برگزار می‌شود.

واحد نخست پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی، واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی (DMC) پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی و پروژه انتقال میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های سایت ۲ به سایت یک پارس جنوبی از جمله این طرح‌هاست که به بهره‌برداری رسمی می‌رسد. همچنین عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط ۳۲ اینچ جدید دریایی انتقال گاز از سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ به طول در مجموع حدود ۱۱۶ کیلومتر آغاز می‌شود.. .


بازنشر از : مهر

هفته دولت

عسلویه

بوشهر

هیئت دولت