مهران محمدی امین

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شهری بدون آورده متقاضیان خبر داد و گفت: قیمت تمام شده ساخت نهضت ملی مسکن را کاهش می‌دهیم.

1403\01\28 17:02:04


چه اتفاقی برای قیمت خانه های نهضت ملی مسکن می‌افتد؟

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شهری بدون آورده متقاضیان خبر داد و گفت: قیمت تمام شده ساخت نهضت ملی مسکن را کاهش می‌دهیم.

مهرداد بذرپاش با بیان این‌که امسال میزان حمایت و کمک‌ها برای تحویل تعداد بیشتر واحدهای مسکونی تقویت خواهد شد، اظهار کرد: تامین مسکن در بخش محرومان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۴ درصد افزایش یافت.

امسال در این بخش تصمیمات خوبی گرفته شده و تلاش می‌کنیم تا افتتاح‌ها را افزایش یابد.

وی از سرعت بیشتر ساخت مسکن روستایی نسبت به مسکن شهری با افزایش وام آن به ۳۵۰ میلیون تومان خبر داد و با بیان این‌که در مسکن روستایی ۶۷۰ هزار قطعه زمین تامین شده است، افزود:‌ حدود ۵۰۰ هزار مسکن روستایی در حال احداث است.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن شهری گفت: با توجه به آنکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بالاتر است تصمیم گرفته شد تا قیمت تمام شده را کاهش دهیم. مقرر شده در مواردی که افراد در تامین آورده مشکلاتی دارند، ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه‌ها تزریق کنیم تا پروژه‌ها آغاز شود.

بذرپاش از تضامین زنجیره‌ای بانکی در اجرا نهضت ملی مسکن خبر داد و با اشاره به اینکه تخصیص ۲۰۰ همت در تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه مصوب شده تا به مسکن محرومان، وام ازدواج و وام فرزند آوری تخصیص یابد، گفت: مقرر شد تا ظرف یک هفته بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از ۲۰۰ همتی که در قانون بودجه آمده، تعیین کند تا هرچه سریعتر این سهم به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. اینکه به هر پروژه نرخ ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه تزریق شود شتاب خوبی به ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و شهرک‌ها به ۷۰ هزار هکتار می‌رسد.

همچنین در بخش روستایی زمین تامین شده برای ۶۷۰ هزار قطعه حدود ۵۰ هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین به عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در محدوده شهری و روستایی افزوده شده است و این غیر از زمینی است که در محدوده شهری به شکل خودمالکی، در بافت فرسوده و یا اراضی خودمالکی روستایی است.

. .


بازنشر از : خبرفوری