مهران محمدی امین

پول ایران و آمریکا کدام کشورها بیشترین ابرثروتمندان را دارند؟/ جزیره موریس محبوب میلیونرها جهانایسنا نوشت:بر اساس نتایج یک گزارش، گروه ج

1401\08\03 15:31:14


کدام کشورها بیشترین ابرثروتمندان را دارند؟/ جزیره موریس محبوب میلیونرها

کدام کشورها بیشترین ابرثروتمندان را دارند؟/ جزیره موریس محبوب میلیونرها جهانایسنا نوشت:بر اساس نتایج یک گزارش، گروه جدیدی از افراد ابرثروتمند به نام «سانتی میلیونر» در سراسر جهان در حال رشد هستند اگرچه تعداد انگشت‌شماری از میلیاردرهای جهان مانند ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، جف بزوس، رومن آبراموویچ و بیل گیتس همواره در سر خط خبرها هستند اما افراد دیگری نیز وجود دارند که با وجود ثروت عظیم‌شان کمتر شناخته می‌شوند.

در مطالعه مشترک Henley & Partners، شرکت مشاوره مستقر در لندن و آژانس خبری اطلاعات ثروت جهانی مشخص شد، ۲۵ هزار و۴۹۰ سانتی‌میلیونر در جهان وجود دارد.

آنها عمدتاً صاحبان شرکت‌های فناورانه و چند ملیتی، سرمایه‌گذاران و وارثان ثروت هستند. تعداد آنها در ۲۰ سال گذشته بیش از دو برابر شده است. ایالات‌متحده بیشترین تعداد را دارد که ۹۷۳۰ نفر یا ۳۸درصد از کل است.

چین و هند به ترتیب با ۲۰۲۱ و ۱۱۳۲ در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. همچنین بریتانیا با ۹۶۸ نفر در رده چهارم و آلمان با ۹۶۶ نفر در رتبه پنجم قرار دارد. سوئیس (۸۰۸)، ژاپن (۷۶۵)، کانادا (۵۴۱) و استرالیا (۴۶۳) نیز به جمع ۱۰ کشور برتر راه یافتند و روسیه با ۴۳۵ نفر در رتبه دهم قرار گرفت.

سایر اقتصادهای بزرگ، به عنوان مثال، فرانسه (۳۸۰) و ایتالیا (۲۹۸)، از نظر تعداد ابرثروتمندان پس از روسیه قرار دارند. محققان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد افراد ابر ‌ثروتمند در آسیا و آفریقا در سال‌های آینده به سرعت رشد خواهد کرد و به آنها اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۳۲ از ایالات‌متحده و اروپا پیشی بگیرند. همچنین ویتنام و هند سریع‌ترین رشد را در جهان نشان خواهند داد و تعدادی افراد با ثروت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در دهه آینده را خواهند داشت.

ایالت جزیره‌ای موریس که طبق گزارش‌ها به مقصدی محبوب برای میلیونرها تبدیل شده است، ممکن است تا سال ۲۰۳۲ شاهد افزایش ۷۵ درصدی در تعداد ساکنان ابر ثروتمند باشد.به نظر می‌رسد چشم‌انداز برای سه کشور آفریقایی، رواندا، اوگاندا و کنیا نیز خوب باشد جایی که پیش‌بینی می شود این رقم بیش از ۵۵ درصد افزایش یابد. بیشتر بخوانید: سرکوب شدید نرخ ارز ، راز پولدار شدن ایرانیان / ایرانی ها چقدر ثروت دارند و چند ثروتمند دارد؟ ۳۵۲۱۷. .


بازنشر از : خبرآنلاین

پول

ایران و آمریکا