مهران محمدی امین

حسن بابایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وزارت جهاد کشاورزی رئیس سازمان ثبت اسنا

1401\09\12 00:29:12


۱۴۰ هزار سند حدنگار برای منازل روستایی صادر شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:در سال جاری ۱۴۰ هزار و ۷۷۴ سند حدنگار برای منازل روستایی صادر شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن بابایی از رشد ۳۹۲ درصدی حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در ۸ ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم این روند پرشتاب همچنان تداوم پیدا کند و قطعاً صدور اسناد این اراضی موجبات توسعه کشاورزی و ارزش بخشی به دارایی زارعین به عنوان خط مقدم تولید در کشور خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص صدور اسناد حدنگاری روستایی موضوع قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن نیز با اعلام صدور ۱۰ هزار و ۲۷۰ سند برای املاک روستایی در هشت ماهه امسال، افزود: در سال جاری ۱۴۰ هزار و ۷۷۴ سند حدنگار برای منازل روستایی صادر شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است. وی همچنین به رشد ۱۵ درصدی آرای مثبت در هیأت‌های موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در خصوص املاک قولنامه‌ای در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۸ رأی مثبت از سوی این هیأت‌ها صادر شده است.. .


بازنشر از : مهر

حسن بابایی

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

وزارت جهاد کشاورزی