مهران محمدی امین

اقتصاد آنلاین/ مرکز آمار دیروز پس از تاخیر طولانی مدت آمار تورم مربوط به اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ را منتشر کرد. پیشتر مرکز آمار اولین روز هر ماه آمار مربوط به ماه قبل را منتشر می

1402\02\19 00:03:10


۴۸ روز تاخیر برای هیچ؛ مرکز آمار مخفی کرد اما بالاخره تورم چند درصد است؟

اقتصاد آنلاین/ مرکز آمار دیروز پس از تاخیر طولانی مدت آمار تورم مربوط به اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ را منتشر کرد. پیشتر مرکز آمار اولین روز هر ماه آمار مربوط به ماه قبل را منتشر می‌کرد، اما از ابتدای سال این روند به دلیل آنچه که این مرکز تغییر سال پایه عنوان کرده بود، با تاخیر بسیار زیاد همراه شد.

اقتصاد آنلاین/ مرکز آمار دیروز پس از تاخیر طولانی مدت آمار تورم مربوط به اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ را منتشر کرد.پیشتر مرکز آمار اولین روز هر ماه آمار مربوط به ماه قبل را منتشر می‌کرد، اما از ابتدای سال این روند به دلیل آنچه که این مرکز تغییر سال پایه عنوان کرده بود، با تاخیر بسیار زیاد همراه شد.انتشار آماری عجیب که انتقادات فراوانی را برانگیخت و نسبت به سازوکار قبلی انتشار تورم بسیار ضعیف‌تر بود و حتی تورم نقطه به نقطه هم اعلام نشد.اما با استفاده از داده‌های منتشر شده، تورم نقطه به نقطه اسفند و فروردین گذشته چقدر محاسبه می‌شود؟ بازار.

.


بازنشر از : آخرین خبر