مهران محمدی امین

فارس/ روزنامه آمریکایی مدعی حصول توافقی محرمانه میان چین و کوبا برای تأسیس یک تأسیسات شنود الکترونیکی برای شنود از پایگاه‌های نظامی آمریکا شده است.  به گزارش گروه بین&zw

1402\03\19 03:03:33


ادعایی در مورد توافق محرمانه چین-کوبا برای شنود ارتباطات نظامی آمریکا

فارس/ روزنامه آمریکایی مدعی حصول توافقی محرمانه میان چین و کوبا برای تأسیس یک تأسیسات شنود الکترونیکی برای شنود از پایگاه‌های نظامی آمریکا شده است.  به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی مدعی حصول توافقی محرمانه میان چین و کوبا برای تأسیس یک تأسیسات شنود الکترونیکی در این جزیره در فاصله 100 مایلی ایالت فلوریدا شده است.

روزنامه آمریکایی مدعی حصول توافقی محرمانه میان چین و کوبا برای تأسیس یک تأسیسات شنود الکترونیکی برای شنود از پایگاه‌های نظامی آمریکا شده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی مدعی حصول توافقی محرمانه میان چین و کوبا برای تأسیس یک تأسیسات شنود الکترونیکی در این جزیره در فاصله 100 مایلی ایالت فلوریدا شده است.وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر به نقل از مقام‌های مطلع آمریکایی نوشت تأسیس چنین پایگاهی چین را قادر به شنود ارتباطات الکترونیکی منطقه جنوب شرق آمریکا و همچنین رصد ترددهای دریایی خواهد کرد.

این منطقه میزبان تعداد زیادی از پایگاه‌های نظامی آمریکا است.  بازار مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در شهر تامپا در فلوریدا است. پایگاه فورت لیبرتی که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا است نیز در کارولینای شمالی واقع شده است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که دو کشور بر سر کلیات به توافق رسیده‌اند. چین قرار است «چندین میلیارد دلار» برای فعالیت این تأسیسات شنود در اختیار کوبا قرار دهد. کاخ سفید از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرد اما جان کربی سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به وال‌استریت‌ژورنال گفت: «نمی‌توانم درباره این گزارش خاص اظهارنظر کنم اما ما به خوبی از تلاش‌های جمهوری خلق چین برای سرمایه‌گذاری در تأسیس زیرساخت‌هایی با اهداف نظامی باخبریم.»جان کربی همچنین اضافه کرد: «آن را به دقت زیر نظر داریم گام‌هایی برای مقابله با آن برمی‌داریم و اطمینان داریم که قادر هستیم به تمامی تعهداتمان در کشور، در منطقه و در سراسر دنیا عمل کنیم.»این گزارش در شرایطی منتشر شده که آمریکا و چین تلاش‌هایی را برای کاستن از تنش‌ها بعد از ورود یک بالن جاسوسی چین به خاک آمریکا اغاز کرده‌اند. این گزارش همچنین می‌تواند انتقادها از قصد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای سفر به چین طی روزهای آینده را افزایش دهد. باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال گفت: «اگر این گزارش درست باشد حمله‌ای مستقیم به ایالات متحده است.»وی اضافه کرد: «پس امیدوارم دولت درباره نحوه واکنش به این اقدام فکر کند.».

.


بازنشر از : آخرین خبر