مهران محمدی امین

اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه مقامات عالی‌رتبه آمریکا با اذعان به تلفات سنگین ارتش اوکراین در جریان ضد حمله ا

1402\03\19 01:40:16


اذعان واشنگتن به ناکارآمدی تسلیحات اهدایی به کی‌یف. تلفات سنگین بود!

مقامات عالی‌رتبه آمریکا با اذعان به تلفات سنگین ارتش اوکراین در جریان ضد حمله اخیر به مواضع روسیه اعلام کردند: حجم تلفات جانی و مالی اوکراین با وجود تسلیحات اهدایی واشنگتن بسیار بالا است.

رسانه‌های غربی به نقل از فرماندهان ارشد نظامی آمریکا اذعان کردند که ارتش اوکراین تلفات و خسارت سنگینی در جریان موج اول پاتک چند روز گذشته ضد نیروهای روسیه متحمل شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه به نقل از رسانه‌های غربی گزارش داد که مقامات عالی‌رتبه پنتاگون با اذعان به تلفات سنگین ارتش اوکراین در جریان ضد حمله اخیر به مواضع ارتش روسیه اعلام کردند: «حجم تلفات جانی و تسلیحاتی ارتش اوکراین در دور نخست ضد حمله بسیار بالا بوده و مقاومت نیروهای روسی بیش از حد تصور در مناطق شرق این کشور بوده است.» بر پایه این گزارش، یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی به رسانه‌های غربی فاش ساخت که حجم تلفات در میان ارتش اوکراین «سنگین» بوده و بسیاری از تسلیحات اهدایی واشنگتن از جمله نفربرهای زرهی ضد مین را در جریان ضد حمله اخیر در شرق این کشور منهدم شده‌اند. به نوشته اسپوتنیک، با وجود اذعان مقامات نظامی آمریکا به از کار افتادن تجهیزات اهدایی واشنگتن به کی‌یف در جریان پاتک نخست اخیر اوکراین ضد روسیه، در اظهار نظری متناقض و تلویحی مدعی شدند که این حجم از تلفات، تأثیری بر اهداف این ضد حمله نداشته است. در همین راستا، شبکه «سی ان ان» نیز گزارش داد که به اعتقاد مقامات واشنگتن و متحدان غربی‌اش، اینگونه ضد حملات ارتش اوکراین ضد روس‌ها، جان سربازان و تجهیزات نظامی کی‌یف را در معرض خطر خواهد داد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در اظهارنظری جدید در ساعات ابتدایی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در جریان نفوذ اخیر ۱۵۰۰ تن از نیروهای مزدور اوکراین با ۱۵۰ نفربر زرهی به مناطق دفاعی ارتش روسیه در محور «ژاپوروژیه» با یک حمله پیش دستانه واحد توپخانه ارتش روسیه، دشمن متحمل ۳۵۰ کشته و انهدام ۳۰ تانک طی دو ساعت درگیری شد.. .


بازنشر از : مهر

اوکراین

ایالات متحده امریکا

روسیه