مهران محمدی امین

مصر رژیم صهیونیستی محمد صلاح یک ژنرال باسابقه ارتش مصر در مصاحبه با خبرگزاری روسیا الیوم با تمجید از عملیات دلیرا

1402\03\19 04:27:14


روایت سرلشگر ارتش مصر از ضربه سنگین سرباز مصری به وجهه تل‌آویو!

یک ژنرال باسابقه ارتش مصر در مصاحبه با خبرگزاری روسیا الیوم با تمجید از عملیات دلیرانه اخیر سرباز مرزی مصری ضد نظامیان صهیونیستی، این عملیات مرزی را بزرگ‌ترین خدشه بر وجهه این رژیم دانست.

ژنرال و کارشناس راهبردی سابق ارتش مصر با رد ادعاهای سران رژیم صهیونیستی در وارونه جلوه دادن ماجرای هلاکت اخیر سه نظامی صهیونیست در مرز مشترک با مصر، عملیات غرورآفرین سرباز مصری را طی نیم قرن گذشته از تاریخ پرفراز و نشیب جنگ اعراب با «اسرائیل»، بزرگ‌ترین ضربه به وجهه این رژیم دانست.

سرلشکر «سمیر فرج» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی مصر امروز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسی «آرتی» با تمجید از روحیه جنگاوری بالای «محمد صلاح» سرباز ساده هنگ مرزی مصر در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی اذعان کرد که از آغاز جنگ اکتبر (۱۹۷۳) تا اکنون، عملیات مرزی «محمد صلاح» ضد نظامیان صهیونیستی، بزرگ‌ترین ضربه منحصر به فرد به وجهه تل‌آویو و بی‌سابقه است. این کارشناس باسابقه نظامی مصر در ادامه مصاحبه خود با وبگاه روسیا الیوم گفت: سران تل‌آویو درصدد تقلیل دادن و تحریف این عملیات دلیرانه فرزند مصر در مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیستی به خاک مصر با تعابیر «درگیری ضد مواد قاچاق مواد مخدر» دارند. سمیر فرج افزود: تل‌آویو به دنبال فرافکنی و رهایی از تحلیل روحیه نظامیان خود در جریان دفاع دلیرانه این سرباز ساده مصری با صد گلوله در هلاکت سه نظامی خود است.

ژنرال کهنه کار ارتش مصر تاکید کرد: حتی اگر روایت صهیونیست‌ها از عملیات نظامی محمد صلاح ضد قاچاقچیان در ورود غیرقانونی به خاک مصر درست باشد، بیانگر این مطلب است که این سران این رژیم با باندهای قاچاق هم دست است. وی ادامه داد: «آنچه برای مهم است این است که فرزندان دلیر ما در مرزها هوشیار در حراست مرزهای خود هستند و برای آنان اهمیتی در ماهیت عناصر باندهای قاچاق چه وابسته به این رژیم باشند یا نه فرقی نمی‌کند.» روزنامه القدس العربی در خصوص عملیات ضدصهیونیستی سرباز مصری نوشت: پیکر محمد صلاح که سه نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند بدون خبر خانواده‌اش و به صورت فوری در روستای العمار دفن شد. این در حالیست که مصری‌ها هشتگ «افتخار واقعی اعراب» را با انتشار تصاویر این سرباز مصری ترند کردند.

در خبری مرتبط، یونی بن مناحیم یک روزنامه نگار صهیونیست نیز اعلام کرد که وجود نیروهای مسلمان و متدین در سرویس‌های امنیتی مصر و اردن باعث می‌شود توافقنامه‌های صلح به خطر بیافتد. تل‌آویو باید مانند آنچه در قبال تشکیلات خودگردان فلسطین انجام داد، این تفکرات مذهبی را در سرویس‌های مذکور از بین ببرد. روز شنبه هفته جاری سوم ژوئن ۲۰۲۳ رسانه‌های صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در نقاط مرزی با مصر خبر دادند.

ساعاتی بعد این رسانه‌ها عنوان کردند که یک سرباز مصری به نام «محمد صلاح» توانسته با عبور از حصار مرزی وارد اراضی اشغالی شود در دو نوبت سه نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند. انتشار این خبر شوک بزرگی را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرد و بار دیگر ضعف‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در برابر حوادثی این چنینی که سطح آن بسیار پایین‌تر از یک حمله کلاسیک نظامی است، به رخ کشید.. .


بازنشر از : مهر

مصر

رژیم صهیونیستی

محمد صلاح