مهران محمدی امین

اتحادیه اروپا روسیه تحريم اقتصادي روسيه جنگ اوکراین کشورهای اروپایی درباره وضع ت

1402\03\19 01:40:16


شکست اروپا در تصویب بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه

کشورهای اروپایی درباره وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق نرسیدند و بررسی دوباره آن را به ۱۴ ژوئن موکول کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «پولیتیکو» به نقل از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در مورد بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه در ارتباط با بحران اوکراین به توافق نرسیدند.

این روزنامه امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که سفرای اتحادیه اروپا در نشست چهارشنبه آینده خود مصادف با ۱۴ ژوئن، درباره پیشنهاد تصویب تحریم‌های جدید علیه روسیه گفتگو خواهند کرد. دیپلمات‌های اروپایی در دیدار دیروز خود در مورد وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به تفاهم نرسیدند، زیرا یونان و مجارستان با پیشنهاد اوکراین برای گنجاندن چند شرکت از این دو کشور در فهرست حامیان جنگ مخالفت کردند. از سوی دیگر، فرانسه و آلمان نگران هستند که بندهای تحریمی که شامل جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه می‌شود، به روابط دیپلماتیک بین کشورهای اتحادیه اروپا آسیب برساند.

با این حال، یکی از منابع آگاه در گفتگو با پولیتیکو فاش کرد که کشورهای اتحادیه اروپا، با وجود شکست مقطعی، به توافق بر سر بسته جدید تحریم‌ها که هدف آن مقابله با دور زدن تحریم‌های فعلی علیه روسیه است، «نزدیک» هستند. پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که بر بازرگانان، شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی تأثیر گذاشت. مسکو نیز بر شکست سیاست تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که این اقدامات به کل اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند و روسیه از حقوق خود و حقوق شرکت‌ها و شهروندانش دفاع خواهد کرد..

.


بازنشر از : مهر

اتحادیه اروپا

روسیه

تحريم اقتصادي روسيه

جنگ اوکراین