مهران محمدی امین

یکی از رهبران جنبش حماس گفت که تا این لحظه مذاکراتی بر سر توافق آتش بس در نوار غزه انجام نشده و طرف اسرائیلی به دنبال وقت کشی است. اسامه حمدان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسط

1403\01\12 18:23:07


عضو حماس: مذاکرات جدیدی تا این لحظه انجام نشده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت که تا این لحظه مذاکراتی بر سر توافق آتش بس در نوار غزه انجام نشده و طرف اسرائیلی به دنبال وقت کشی است. اسامه حمدان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که تا این لحظه هیج گونه مذاکرات جدیدی با رژیم اسرائیل صورت نگرفته است.

یکی از رهبران جنبش حماس گفت که تا این لحظه مذاکراتی بر سر توافق آتش بس در نوار غزه انجام نشده و طرف اسرائیلی به دنبال وقت کشی است.اسامه حمدان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که تا این لحظه هیج گونه مذاکرات جدیدی با رژیم اسرائیل صورت نگرفته است.او در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که «ما خواهان جواب‌های [تل‌آویو] در خصوص توقف حملات، خروج ارتش اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان و بازسازی غزه هستیم.حمدان با بیان اینکه صهیونیست‌ها در پاسخ‌های خود هیچ گونه تعهداتی نداده‌اند و جواب‌های آن‌ها تلاشی برای وقت کشی است.

عضو حماس با تقدیر از تلاش‌های میانجی‌ها در مذکرات گذشته، تأکید کرد که علی رغم این تلاش ها طرف اسرائیلی به دنبال سنگ اندازی در مسیر مذاکرات است.او در مورد رفتار صهیونیست‌ها هشدار داد و گفت که اگر لجاجت آن‌ها ادامه پیدا کند، تلاش‌های واسطه‌ها به بن بست خواهد رسید؛ چرا که به گفته وی، تل‌اویو صرفا به دنبال بازگرداندن اسرای و تداوم حملات خود است.او از عملکرد آمریکا در جریان جنگ علیه غزه نیز انتقاد کرد و گفت که موضع واشنگتن همچنان فراتر از مشارکت در سرپوش گذاشتن بر این لجاجت نیست. حمدان درباره نیت رژیم اسرائیل در حمله به رفح نیز هشدار داد و گفت که هرگونه اقدام تحریک آمیز در این منطقه مردود بوده و حماس این اقدام را قبول نخواهد کرد.او گفت که مقاومت فلسططین تلاش می‌کند مانع از حمله به رفح شود، ولی برای رویایی با دشمن متجاوز آماده است. عضو جنبش حماس بار دیگر خواستار توقف اشغالگری و حملات صهیونیست‌ها شد و گفت که ملت فلسطین حق دارند کشور مستقل خود به پایتختی قدس را تشکیل دهند.دور جدید مذاکرات رژیم اسرائیل و حماس قرار بود امروز یکشنبه از سر گرفته شود و یک هیئتی از این رژیم دیروز شنبه اعلام شد که به قاهره خواهد رفت تا بر سر توافق با حماس، مذکرات غیرمستقیمی انجام دهند. بازار.

.


بازنشر از : آخرین خبر