مهران محمدی امین

اوکراین روسیه جنگنده اف 16 مشاور رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید این کشور به زودی جنگنده‌های اف-۱۶ را از متحدان غربی خ

1402\02\30 18:30:10


مشاور زلنسکی: غرب قصد ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را دارد

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید این کشور به زودی جنگنده‌های اف-۱۶ را از متحدان غربی خود دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مشاور ریاست جمهور اوکراین می‌گوید تا ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ به این کشور زمان زیادی باقی نمانده است.

یکی از مشاوران ارشد ریاست جمهوری اوکراین امروز شنبه اعلام کرد که کشورهای غربی پیش از این تصمیم خود را در خصوص ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ به اوکراین گرفته‌اند. این مقام ارشد دولت اوکراین تاکید کرد که ارسال این جنگنده‌ها از غرب به اوکراین نهایی شده است و در حال حاضر تنها مسائل لجستیکی آن باقی مانده است. پیش از این «جان کربی»، هماهنگ کننده شورای اطلاعات راهبردی آمریکا اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور موافقت خود را با آموزش اوکراینی‌ها برای کار با جنگنده‌های اف -۱۶ به اطلاع اعضای گروه هفت (G۷) رسانده است.

هماهنگ کننده شورای اطلاعات راهبردی آمریکا افزود که آموزش نیروهای اوکراینی برای کار با جنگنده‌های پیشرفته اف -۱۶ به چندین ماه زمان نیاز دارد. نشان دادن چراغ سبز دولت آمریکا برای ارسال جنگنده به اوکراین در شرایطی صورت گرفته در زمستان گذشته یعنی تا کمتر از ۴ ماه پیش، وزیر دفاع انگلیس به صورت رسمی اعلام کرده بود که کشورهای غربی توافق نظر دارند که تنها در صورت پایان جنگ در اوکراین، جنگنده در اختیار این کشور قرار دهند.. .


بازنشر از : مهر

اوکراین

روسیه

جنگنده اف 16