مهران محمدی امین

رجب طیب اردوغان وزارت خارجه ترکیه روسیه آنکارا در ادامه روند آماده‌

1402\02\04 14:03:07


نشست وزرای دفاع ترکیه، ایران، روسیه و سوریه در مسکو

در ادامه روند آماده‌کردن زمینه عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد نشست چهارجانبه در سطح دفاعی و امنیتی در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ترکیه به نقل از حلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور اعلام کردند نشست بین وزرای دفاع و مقامات امنیتی و اطلاعاتی ترکیه، روسیه، ایران و سوریه فردا سه‌شنبه در مسکو برگزار می‌شود.

این نشست چهارجانبه بخشی از روند عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه با میانجی‌گری ایران و روسیه است. مذاکرات برای عادی‌سازی روابط بین دمشق و آنکارا، نخستین بار ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ با حضور وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو آغاز شد. در این جلسه، طرفین درباره تشکیل یک کمیسیون مشترک سه‌جانبه توافق رسیدند.

به دنبال این مذاکرات مقرر شد که این نشست‌ها باید در سطح وزرای خارجه نیز برگزار شود و مذاکرات مستقیم بین رجب طیب اردوغان و بشار اسد، رؤسای جمهور ترکیه و سوریه نیز در دستور کار خواهد بود. نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه درباره تحولات سوریه ۱۵ فروردین در مهمانسرای وزارت خارجه روسیه در مسکو برگزار شد و بنابر اعلام وزارت خارجه ترکیه نشست وزرای خارجه چهار کشور نیز اوایل ماه مه برگزار می‌شود.. .


بازنشر از : مهر

رجب طیب اردوغان

وزارت خارجه ترکیه

روسیه

آنکارا