مهران محمدی امین

وزیر خارجه عراق اردوگاه الهول داعش وزیر خارجه عراق در نشست ائتلاف بین‌المللی در ریاض اعلام کرد که باید به وضعیت ا

1402\03\19 04:27:14


وزیر خارجه عراق: اردوگاه الهول در سوریه یک تهدید واقعی است

وزیر خارجه عراق در نشست ائتلاف بین‌المللی در ریاض اعلام کرد که باید به وضعیت اردوگاه الهول رسیدگی شود؛ شرایط این اردوگاه در صورت بی‌توجهی به یک تهدید بالا برای امنیت منطقه‌ای و جهانی است.

وزیر خارجه عراق روز پنجشنبه در نشست ائتلاف بین‌المللی در ریاض با بیان اینکه بغداد به اردوگاه (الهول) در سوریه توجه ویژه دارد، اعلام کرد که حدود ۳۰۰۰ تروریست عراقی در سوریه در بازداشت به سر می‌برند.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که وزیر خارجه عراق در سخنانی در حاشیه نشست ائتلاف بین‌المللی شکست داعش در عربستان تأکید کرد که یافتن راه حلی واقعی برای حل بحران وضعیت تروریست‌های موجود در خاک سوریه که امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، ضروری است. نشست ائتلاف بین‌المللی امروز در ریاض با حضور بیش از ۳۰ وزیر خارجه از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، منطقه و اروپا، چندین سازمان از جمله اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، پلیس بین‌الملل (اینترپل)، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و مجموعه کشورهای ساحل و صحرای آفریقا برگزار شد. دولت عراق طی ساله‌های اخیر به رغم مخالفت مقامات محلی و ساکنان استان نینوا در چند نوبت ده‌ها خانواده عراقی را که مردانشان از عناصر داعش هستند، از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه الجدعه در نینوا منتقل کرده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۵۶ هزار تن در اردوگاه الهول به سر می‌برند، اردوگاهی که از آن به «بمب ساعتی» یاد می‌شود؛ جایی در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق. اداره این اردوگاه را شبه نظامیان دمکراتیک کُرد موسوم به «قسد» تحت حمایت آمریکا بر عهده دارند. این اردوگاه همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای خارجی داعش را در خود جای داده است.

از دیگر ساکنان این اردوگاه، خانواده آواره‌های سوری و عراقی است که برخی از آنان همچنان با گروهک تروریستی داعش ارتباط دارند.. .


بازنشر از : مهر

وزیر خارجه عراق

اردوگاه الهول

داعش