مهران محمدی امین

مهر/ نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید برخی کشورها درصد هستند تا اقدامات کره شمالی را از چشم جهان مخفی نگه دارند. به گزارش رویترز، نماینده دائم آمریکا نزد سازمان ملل مدعی شد که

1401\12\28 00:26:37


آمریکا: چین بر اقدامات کره شمالی سرپوش می گذارد

مهر/ نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید برخی کشورها درصد هستند تا اقدامات کره شمالی را از چشم جهان مخفی نگه دارند. به گزارش رویترز، نماینده دائم آمریکا نزد سازمان ملل مدعی شد که چین در تلاش است تا بر اقدامات کره شمالی سرپوش بگذارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید برخی کشورها درصد هستند تا اقدامات کره شمالی را از چشم جهان مخفی نگه دارند.به گزارش رویترز، نماینده دائم آمریکا نزد سازمان ملل مدعی شد که چین در تلاش است تا بر اقدامات کره شمالی سرپوش بگذارد.«لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی مدعی شد که دولت پکن با مسدود کردن پخش اینترنتی نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص نقض حقوق بشر از سوی پیونگ یانگ، در تلاش است تا جنایات کره شمالی را از چشم جهان پنهان کند.سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با اشاره تلویحی به چین و روسیه گفت که برخی از اعضای شورای امنیت تمایل دارند تا کره شمالی را در برابر پاسخگویی حفاظت کنند.

بازار گرینفیلد، که کشورش ید طولایی در نظامی گری در دنیا دارد، مدعی شد که برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی به شکلی جدایی ناپذیری با نقض حقوق بشر این رژیم ارتباط می یابد.سفیر آمریکا در ادامه افزود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تسلیحات را به جای تغذیه و موشک را به جای بشر برگزیده است.پَت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بحبوحه نگرانی‌ها درباره آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، مدعی شد که «هرگونه استفاده از سلاح اتمی به معنای پایان رژیم پیونگ‌یانگ» است.وزارت دفاع آمریکا در گزارش راهبرد دفاع ملی که اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد، نوشته بود: هرگونه حمله اتمی کره شمالی به آمریکا یا متحدان و شرکایش غیرقابل قبول بوده و به پایان آن رژیم منجر خواهد شد.کره شمالی از آن پس، استفاده از لفاظی هسته‌ای را شدت بخشیده و کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز به‌تازگی خواستار «رشد تصاعدی» زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ شده است. کره شمالی ششمین و آخرین آزمایش هسته‌ای خود را در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد.. .


بازنشر از : آخرین خبر