مهران محمدی امین

سوریه ایالات متحده امریکا نظامیان آمریکایی خبرگزاری رسمی سوریه از تداوم سرقت منابع نفتی این کشور توسط نظامیان اشغ

1401\07\08 07:23:16


ادامه سرقت نفت سوریه توسط نظامیان اشغالگر آمریکا

خبرگزاری رسمی سوریه از تداوم سرقت منابع نفتی این کشور توسط نظامیان اشغالگر آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نظامیان اشغالگر آمریکایی به سرقت منابع نفتی سوریه ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان قسد و گروه‌های تروریستی تحت حمایت واشنگتن به سرقت نفت سوریه از میادین الجزیره و منطقه شرق این کشور ادامه دادند. منابع محلی در منطقه الیعربیه در حومه شرقی الحسکه اعلام کردند که نظامیان اشغالگر آمریکایی ۱۴ تانکر حامل نفت سرقتی را به همراه کامیون‌ها و تحت حمایت خودروهای زرهی از گذرگاه غیرقانونی الولید به عراق منتقل کردند. این در حالی است که نظامیان اشغالگر آمریکایی پیش از این نیز ۸۵ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به شمال عراق منتقل کرده بودند.

لازم به ذکر است که این سرقت‌های نفتی آمریکا معمولاً با همدستی شبه نظامیان دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» صورت می‌گیرد که با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی جدید نظامی آمریکا در شمال سوریه فعالیت می‌کنند. نیروهای آمریکا و شبه‌نظامیان قسد مستقیماً جایگزین گروه تروریستی داعش شدند و اکنون سال‌هاست که به جای این گروه تروریستی اقدام به استخراج و سرقت نفت سوریه می‌کنند. دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی شدت یافته است که در پی تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تأثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است.. .


بازنشر از : مهر

سوریه

ایالات متحده امریکا

نظامیان آمریکایی