مهران محمدی امین

رجب طیب اردوغان اسحاق هرتزوگ ترکیه رژیم صهیونیستی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ت

1401\05\28 23:20:16


اردوغان و رئیس رژیم صهیونیستی رایزنی کردند

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای از رایزنی اردوغان و رئیس رژیم صهیونیستی درباره بازگشت سفرای دو طرف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اشغالگر قدس به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش «مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه»، رئیس جمهور ترکیه و رئیس رژیم صهیونیستی در جریان این تماس تلفنی به بحث و رایزنی پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ ای پرداختند. در بیانیه صادره از سوی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است که رجب طیب اردوغان تصمیم برای تعیین سفرای متقابل را گامی مهم در جهت توسعه روابط فیمابین دانست. این در حالیست که ۲۶ مرداد ماه رژیم صهیونیستی و ترکیه بر سر تبادل سفرا توافق کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بازگشت سفرای رژیم صهیونیستی و ترکیه به آنکارا و تل آویو را اعلام کرد. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که یائیر لاپید، نخست وزیر این رژیم و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ ای تلفنی تصمیم به بازگشت سفرای دو طرف به تل آویو و آنکارا گرفتند. از سوی دیگر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم همان روز اعلام کرد که آنکارا و تل آویو تصمیم به اعزام سفیر گرفته اند.

این اقدام در راستای عادی سازی روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی اعلام شد. گفتنی است که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اشغالگر قدس، مارس گذشته به ترکیه سفر کرده و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرده بود.. .


بازنشر از : مهر

رجب طیب اردوغان

اسحاق هرتزوگ

ترکیه

رژیم صهیونیستی