مهران محمدی امین

فارس/ رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر این که آنکارا منافعش را بدون ترس در جهان دنبال می‌کند، گفت کشورش نسبت به ۲۱ سال پیش دموکراتیک‌تر و آزادتر شده است. «رجب طی

1401\05\25 11:50:26


اردوغان: جایگاه ترکیه را در جهان ارتقا دادیم

فارس/ رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر این که آنکارا منافعش را بدون ترس در جهان دنبال می‌کند، گفت کشورش نسبت به ۲۱ سال پیش دموکراتیک‌تر و آزادتر شده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (دوشنبه) در اجتماع فراگیر با سران حزب عدالت و توسعه، گفت که ترکیه از منافع ملی خود در همه سطوح دفاع و نتایج ملموسی در این زمینه کسب می‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر این که آنکارا منافعش را بدون ترس در جهان دنبال می‌کند، گفت کشورش نسبت به ۲۱ سال پیش دموکراتیک‌تر و آزادتر شده است.«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (دوشنبه) در اجتماع فراگیر با سران حزب عدالت و توسعه، گفت که ترکیه از منافع ملی خود در همه سطوح دفاع و نتایج ملموسی در این زمینه کسب می‌کند.طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، ​اردوغان در جشن بیست و یکمین سالگرد تاسیس حزب عدالت و توسعه که ریاست آن را برعهده دارد، ضمن ابراز مباهات و خوشحالی، تاکید کرده که ترکیه نسبت به ۲۱ سال پیش دموکراتیک‌تر و آزادتر شده است.وی در ادامه توضیح داد که ترکیه بدون ترس، از منافع ملی خود در همه سطوح از جمله در سازمان ملل و ائتلاف نظامی ناتو دفاع می‌کند و با دیپلماسی موثر به نتایج می‌رسد.رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: «حزب عدالت و توسعه که ۲۱ سال است به امید مردم تبدیل شده، بدون خدشه‌دار کردن ارزش‌های بنیادین و مبانی ثابت، راه خود را ادامه خواهد داد».اردوغان در پایان مدعی شد: ترکیه امروز نسبت به قبل از سال ۲۰۰۲ در همه سطوح از جمله اقتصاد، آموزش، صنعت، بهداشت، صنایع نظامی و انرژی، صلح‌آمیزتر و پیشرفته‌تر شده است.وی روز شنبه این هفته نیز طی سخنرانی در مراسم افتتاح تعدادی از پروژه‌های خدماتی، بر تلاش آنکارا برای تامین انرژی در این کشور تاکید کرده و مدعی شده بود: «ما جایگاه ترکیه را از طریق روابط دیپلماتیکی که ایجاد کرده‌ایم، ارتقا دادیم.

حالا ما به‌جای تماشای رویدادها از روی سکوها، به بحران‌ها ورود می‌کنیم و راه‌حل‌هایی را در خصوص آن‌ها توسعه می‌دهیم و می‌توانیم حتی طرف‌های متخاصم را گرد هم بیاوریم».اردوغان همان روز، در بیانیه خود به مناسبت سالگرد تاسیس حزب عدالت و توسعه گفته بود: «وقتی امروز به گذشته نگاه می‌کنیم، با خوشحالی متوجه می‌شویم که یک کارزار دموکراتیک و روندی توسعه‌محور یک قرنی را طی ۲۰ سال انجام پیش بردیم. ما مصمم هستیم که حزب عدالت و توسعه را بار دیگر به حزب پیروز پای صندوق‌های رای انتخاباتِ ریاست‌جمهوری و پارلمانی تبدیل کنیم؛ انتخاباتی که قرار است در سال ۲۰۲۳ برگزار شود».. .


بازنشر از : آخرین خبر