مهران محمدی امین

جو بایدن چین نانسی پلوسی بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص

1401\05\29 20:45:16


بایدن نتوانست مانع سفر پلوسی به تایوان شود

بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص ممانعت از سفر نانسی پلوسی پاسخ منفی داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز شنبه در مطلبی به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید افشا کرد که پیش از سفر اخیر «نانسی پلوسی» به تایوان که تنش های فراوانی را در شرق آسیا موجب شد، «شی جین پینگ» در تماسی تلفنی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا راهی برای جلوگیری از سفر پلوسی به تایوان بیابد.

آنگونه که روزنامه واشنگتن پست به نقل از این مقام کاخ سفید روایت می کند رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به درخواست همتای چینی خود گفته که قادر به انجام این کار نیست، زیرا کنگره شاخه ای مستقل از دولت آمریکا است و رئیس مجلس نمایندگان این کشور خود شخصاً در خصوص سفرهای خارجی خود تصمیم گیری می کند. دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست چین واحد است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرد..

.


بازنشر از : مهر

جو بایدن

چین

نانسی پلوسی