مهران محمدی امین

ایسنا/ سایت استراتفور آمریکا از بحرانی بین روسیه و ترکیه مرتبط با تحریم‌های امریکا علیه روسیه خبر داد که احتمال دارد بر سفر رئیس جمهوری روسیه به ترکیه تاثیر بگذارد. پایگاه آم

1402\01\14 17:17:34


بحران در روابط روسیه و ترکیه و احتمال لغو سفر پوتین به آنکارا

ایسنا/ سایت استراتفور آمریکا از بحرانی بین روسیه و ترکیه مرتبط با تحریم‌های امریکا علیه روسیه خبر داد که احتمال دارد بر سفر رئیس جمهوری روسیه به ترکیه تاثیر بگذارد. پایگاه آمریکایی استراتفور فاش کرد که سفر قریب الوقوع سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ترکیه در هفته آینده، بر تلاش برای حل نقطه احتمالی تنش بین دو کشور که با تحریم‌های آمریکا بر روسیه، مرتبط است، متمرکز خواهد بود.

سایت استراتفور آمریکا از بحرانی بین روسیه و ترکیه مرتبط با تحریم‌های امریکا علیه روسیه خبر داد که احتمال دارد بر سفر رئیس جمهوری روسیه به ترکیه تاثیر بگذارد.پایگاه آمریکایی استراتفور فاش کرد که سفر قریب الوقوع سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ترکیه در هفته آینده، بر تلاش برای حل نقطه احتمالی تنش بین دو کشور که با تحریم‌های آمریکا بر روسیه، مرتبط است، متمرکز خواهد بود.به گزارش الخلیج الجدید، این پایگاه نوشت که لاوروف که اعلام کرده ۶ و ۷ آوریل برای دیدار و گفت‌وگو با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و بررسی همکاری دوجانبه به آنکارا می‌رود، مساله تشدید تلاش‌های مقامات ترکیه برای جلوگیری از صادرات کالاهای تحت تحریم آمریکا به روسیه توسط صادر کنندگان ترکیه‌ای را بررسی خواهد کرد.

بازار در این گزارش آمده است که این بحران ممکن است بین دو کشور تشدید شود و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را از سفر قریب الوقوع به ترکیه در اواخر آوریل منصرف کند.به نقل از میدل ایست نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اواخر ماه مارس اعلام کرد که ولادیمیر پوتین ۲۷ آوریل برای افتتاح نخستین راکتور هسته‌ای که یک شرکت روسیه‌ای ساخته است، به ترکیه سفر می‌کند.اما کاخ کرملین هنوز این سفر را تایید نکرده بلکه دو روز پیش از اعلام اردوغان، آن را تکذیب کرده بود.. .


بازنشر از : آخرین خبر