مهران محمدی امین

اوکراین روسیه مسکو جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی ات

1401\07\13 18:52:03


بورل: آینده اروپا در اوکراین رقم می‌خورد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به نگران‌کننده بودن تهدیدهای اتمی روسیه، خواستار حفظ و تداوم کمک به اوکراین شد؛ به ادعای وی، آینده اروپا در اوکراین رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ام‌اس‌ان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در جریان سخنرانی در مجمع عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ، تاکید کرد که به‌دنبال استفاده روسیه از ادبیات هسته‌ای، جنگ اوکراین وارد «فاز جدیدی» شده و حمایت از اوکراین باید تداوم داشته باشد.

بورل گفت: با سناریوی ترسناکی روبه‌رو هستیم و نباید چشم‌هایمان را ببندیم؛ یک قدرت هسته‌ای در جنگی متعارف در حال شکست خوردن بوده و تهدید کرده که از سلاح اتمی استفاده می‌کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه، با اشاره به این سناریوی «نگران‌کننده» افزود که اروپا باید نشان دهد که حمایتش از کی‌یف «متزلزل» نخواهد شد و تاکید کرد که در ارسال کمک به اوکراین، مساله سخاوتمندی اروپا مطرح نیست بلکه قاره سبز با این کار، روی امنیت خود سرمایه‌گذاری می‌کند. وی مدعی شد: این نبردی برای آزادی اوکراینی‌ها و ما است.

آینده ما در آنجا رقم می‌خورد. اکنون زمان تعلل نیست، جامعه باید با تداوم حمایت از اوکراین، قادر به ادامه این نبرد باشد. اروپایی‌ها باید بدانند که بهایی که می‌پردازند، ارزشش را دارد.

بورل با هشدار درباره اینکه اروپا باید در نبرد «ارزش‌ها» مقابل مسکو بایستد، گفت: نتیجه جنگ می‌تواند در میدان نبرد مشخص شود اما بالاتر از آن، تعیین تکلیف جنگ در میدان نبرد ارزش‌ها نیز میسر است.. .


بازنشر از : مهر

اوکراین

روسیه

مسکو

جوزپ بورل