مهران محمدی امین

سامانه اس 400 روسیه ترکیه ریاست اداره صنایع دفاعی ترکیه در واکنش به سخنان رئیس سازمان همکاری های نظامی روسیه اعلا

1401\05\25 21:39:09


ترکیه: در خصوص خرید سامانه اس- ۴۰۰ تحول جدیدی مطرح نیست

ریاست اداره صنایع دفاعی ترکیه در واکنش به سخنان رئیس سازمان همکاری های نظامی روسیه اعلام کرد که در موضوع خرید اس-۴۰۰ از مسکو هیچ تحول جدیدی مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاست اداره صنایع دفاعی ترکیه امروز سه شنبه پیرامون روند تامین سامانه‌ پدافند هوایی اس- ۴۰۰ روسیه از منابع رسمی بیانیه ای منتشر کرد.

در بیانیه صادره از سوی ریاست اداره صنایع دفاعی ترکیه در این باره آمده است: در موضوع خرید اس- ۴۰۰ از روسیه هیچ تحول جدیدی وجود ندارد و روند کنونی در راستای توافق انجام شده در مراحل اولیه قرار دارد. این در حالیست که خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری تاس ساعاتی پیش اعلام کرده بود که «دمیتری شوگایف» رئیس سازمان همکاری های نظامی روسیه گفته است قراردادی برای تحویل یک سامانه های جدید اس- ۴۰۰ به ترکیه امضا شده است. آمریکا مدعی است که برخورداری ترکیه از یک سامانه ضدموشک روسی، به تضعیف دیوار دفاعی ناتو منجر خواهد شد و حتی تهدید کرده که تحریم هایی را علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

این در حالی است که آمریکا در فرودین امسال نیز از تحریم ریاست صنایع دفاعی ترکیه به همراه چهار مقام بلندپایه آن خبر داد. بهانه وضع این تحریم ها، همکاری نظامی-اطلاعاتی چشمگیر با روسیه عنوان شده است.. .


بازنشر از : مهر

سامانه اس 400

روسیه

ترکیه