مهران محمدی امین

سازمان امنیت فدرال روسیه اوکراین ولگوگراد روسیه سازمان امنیت فدرال ر

1401\05\24 20:09:08


توطئه نهاد امنیتی اوکراین در انهدام خط لوله نفت ولگوگراد را خنثی کردیم

سازمان امنیت فدرال روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توطئه نهاد امنیتی اوکراین در انهدام خط لوله نفت ولگوگراد را خنثی کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طرح تروریستی نهاد امنیتی اوکراین در ارتباط با انهدام خط لوله نفت ولگوگراد را کشف و خنثی کرده است.

در بیانیه صادره از سوی سازمان امنیت فدرال روسیه در این خصوص آمده است: پس از انجام اقدامات مرتبط با جستجوی فعال، این سازمان از تلاش سرویس های ویژه اوکراین برای آماده سازی یک اقدام تروریستی علیه تاسیسات مجتمع نفت و گاز در منطقه ولگوگراد جلوگیری کرد. بیانیه مذکور اضافه کرد: ۲ نفر از تندروهای راست‌گرای روسی از گروه نئونازی Restrukt پس از مقاومت مسلحانه هنگام تلاش برای منفجر کردن یک خط لوله نفت، کشته شدند. این بیانیه خاطر نشان کرد: یک بمب دست ساز پرقدرت و یک جفت تپانچه با گلوله واقعی در صحنه جنایت کشف و ضبط شد.

سازمان امنیت فدرال روسیه در ادامه افزود که عوامل Restrukt تحت هدایت سرویس های امنیتی اوکراین با ۲ تَن از اعضای گروه نئونازی، آندری چوانکوف ۳۵ ساله و یوری یونوف، تبعه اوکراینی ۳۳ ساله، فعالیت می کردند.. .


بازنشر از : مهر

سازمان امنیت فدرال روسیه

اوکراین

ولگوگراد

روسیه